۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۸۶۶

کتاب تلفن همراه منتشر شد

کتاب تلفن همراه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار نشر شد.
تلفن همراه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب تلفن همراه نوشته حمید فلاحتی در سال 1395 از سوی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین و در راستای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از سخن آغازین این کتاب آمده است: تلفن همراه یکی از فناوری های نوین و از پدیده های نوظهور عصر ظهور عصر الکترونیک و دنیای دیجیتال بحساب می ایدو این وسیله در بین ابزارهای ارتباطی، به دلیل دسترسی آسان، حضوری فعال در میان اقشار مختلف جامعه دارد.

 

وجود سرگرمی های مختلف مانند انواع بازی ها، دسترسی آسان به اینترنت، وجود نرم افزارهای چت و شبکه های اجتماعی تلفن همراه، فرهنگ اوقات فراغت جوانان را به سرعت تحت تأثیر خود قرار داده است. تأثیرات فرهنگی تلفن همراه بر مناسبات فردی و اجتماعی تا بدان پایه برجسته و قابل اعتناست که برای جامعه شناسان، روانشناسان و اندیشمندان، عرصه های پژوهشی تازه ای فراهم آورده است.

 

این ابزار جدید با عمر کوتاهی که در عصر رسانه ها دارد، پس از سینما، تلویزیون و کامپیوتر عنوان چهارمین صفحه نمایشگر و هفتمین رسانه جمعی پس از چاپ، ضبط صوت، سینما، رادیو، تلویزیون و اینترنت را به خود اختصاص داده است.

 

این کتاب در سه بخش «کارکردها و فرصت ها»، «آسیب های نادرست از تلفن همراه» و «راهکارها» گرد آوری شده است.

 

«آسیب های جسمی»، «آسیب های روانی»، «آسیب های فرهنگی و اجتماعی» و «آسیب های اخلاقی» چهار محور مطرح شده در بخش دوم این کتاب است و در بخش سوم نیز مطالبی همچون فرهنگ سازی، جهت دهی، نقش خانواده در کنترل و پیشگیری، توجه به توصیه های مربوط به حوزه سلامت و سایر راهکارها به چشم می خورد.

 

در قسمت دیگری از این کتاب با عنوان فرجام سخن می خوانیم: به دلیل توسعه و چند رسانه ای شدن تلفن های همراه، نسل جدید آنها از دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، سیستم بلوتوث و قابلیت های پیشرفته دیگر برخوردار است. این امر موجب شده استفاده از این ابزار در کنار جنبه های مثبت، آسیب های فراوان جسمانی و روانی داشته باشد.

 

این ابزار در صورت استفاده نامناسب، می تواند زیان های جبران ناپذیری به ویژه بر کودکان و نوجوانان بر جای گذارد. آسیب های تلفن همراه را می توان در بخش های متنوع و وسیعی ملاحظه کرد؛ آسیب های جسیمی، روانی، اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی که برای پیشگیری و مقابله با این آسیب ها باید مواردی همچون فرهنگ سازی استفاده صحیح، نقش خانواده در کنترل و پیشگیری، استفاده از نرم افزارهای مطمئن، کنترل بلوتوث و پیامک و مراقبت از تلفن همراه و محتویات آن رعایت شود.

 

کتاب تلفن همراه نوشته حمید فلاحتی با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 20000 ریال در سال 1395 از سوی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین و در راستای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات