۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۶۸۵۶

تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری در سوئد

دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، به همت رايزني فرهنگي كشورمان در سوئد تبيين و بررسي شد.
سوئد

به گزارش خبرگزاری رسا، به منظور تبيين دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا و ضرورت ابلاغ این پیام به جوانان و مردم کشور سوئد، رایزنی فرهنگی ایران نخستين نشست بررسی این دو نامه را با حضور جمعی از دانشجویان و مدیران فرهنگی در شهر مالمو، برگزار كرد.

در اين نشست سه موضوع محورهای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، چرا مخاطب نامه جامعه و مناطق خاصی از جغرافیای جهانی است و راهکارهای ایجاد امنیت و آرامش در نامه چگونه ترسیم شده است، بررسي شد.

در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی محمد محمدی، قاری قرآن و دانشجوی مقیم سوئد قرائت شد، سپس حجت الاسلام والمسلمین بصری، از علمای لبنان به مبانی کلامی پیام مقام معظم رهبری پرداخت.

وی در سخنان خود، گفت: آنچه ما امروز بدان گرفتار هستیم ریشه در یک جریان تاریخی دارد که جلوه‌ای از آن را در ظلم به اسلام و مسلمانان را در رفتار گروه‌هاي افراطي شاهد هستیم. مطالعه تاریخ اسلام به ما می‌گوید که جریان انحراف منشأ ظلم برای مسلمانان است.

هدی احمدی، دانشجوی ایرانی ساکن شهر مالموی سوئد به بررسی نامه مقام معظم رهبری از زاویه اسلام هراسی پرداخت و گفت: کلیسای کاتولیک و پاپ از آغاز مواجهه با اسلام، پیامبر اكرم (ص) و قرآن کریم را خشونت طلب معرفی کردند؛ آنها پیروزی‌های اسلام را ناشی از قدرت شمشیر و زور دانستند.

وي ادامه داد: جهان غرب با پیروی از اندیشه‌های کلیسايی از اسلام و متفکران اسلامی چهره درستی ارائه نداده است و در دوران معاصر نیز در مواجهه با اسلام و تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را رقیب جدی خود گرفتند و به ایران هراسی دامن زدند.

احمدي افزود: در برابر موج بیداری اسلامی، جریانی تاریخی به عنوان داعش را احیا کردند که امروز بلای جان خودشان شده است. نامه مقام معظم رهبری تبیین این جریانی بود که در غرب آغاز شده و به دیگر مناطق سرايت كرده است، جریانی که سیاستمداران غرب ایجاد کردند.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سخنران سوم این نشست حجت الاسلام موسوی، از افغانستان بود كه ضمن تبيين جریان حقوق بشر در دو نامه مقام معظم رهبری، به چرايي انتقال جریان خشونت به سرزمین‌های اسلامی اشاره کرد.

سیدعبدالمجید میردامادی، رایزن فرهنگی ایران در سوئد با اشاره به موضوع «نقش پیام در ایجاد تمدن‌ها و تحولات اجتماعی» گفت: باستان شناسان قدمت انسان در کره زمین را دو میلیون سال برآورد کرده‌اند. این نظریه می‌گوید اولین انسان در قاره آفریقا ظهور کرده و اولین انسان در قلمرو ایران کهن مربوط به هشتصد هزار سال قبل است که یافته‌های باستانی در حوزه جنوب سمنان به این نظریه قوت بخشیده است.

وي ادامه داد: پیام رسالت پیامبر اسلام توحید بود، نقش پیام در ایجاد فرهنگ و تمدن اصیل الهی و نقش آن در عدم انحراف پیام‌های پیشین و اصلاح حرکت جامعه جهانی بزرگترین نعمتی است که از ناحیه خداوند متوجه انسان‌ها می‌گردد.

رايزن فرهنگي كشورمان افزود: پیام مقام معظم رهبری در حقیقت متضمن تامل و تفکر پیرامون توجه به آنچه است که از گذشته تاکنون در جریان بوده است. در حقیقت این پیام سعی و تلاشی برای کشف و دستیابی به حقیقت است.

وي در ادامه، بيان كرد: امروز، بزرگترین فرصت تاریخی برای اسلام اصیل فراهم آمده تا با معرفی خود نسبت به آنچه در دریافت ملل جهان از اسلام است تجدید نظر کنند؛ اسلام مبتنی بر عقلانیت و عدالت اسلام مطلوب عصر حاضر است. معرفي اسلام باید از طریق ایجاد تفاهم، گفت و گو و همکاری مثبت و سازنده با جهانیان شکل گیرد در واقع، این پیام باید سرمشق تاملات جهان بینی همگان قرار گیرد تا در سایه رهکردهای آن بتوان به یک حیات معقول جهانی رسید./982/ب102/د

ارسال نظرات