۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۴۶۱۴۶
آيت الله نمازي:

آزاد اندیشی با ولنگاری اشتباه گرفته نشود

نماينده ولي فقيه در كاشان شهيدان رجايي و باهنر بعنوان الگو و اسوه براي دولتمردان نظام اسلامي‌نام برد و افزود: اين دو شهيد مظهر اخلاص، فداكاري و مجاهدت بودند كه در دوران ستم شاهي امتحان خود را پس دادند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به سالروز شهادت شهيد باهنر و رجايي در سال 60 توسط منافقين، گفت: شهيدان رجايي و باهنر اهل اخلاص، جهاد و مبارزه بودند و در زمان شاه مكرر توسط ساواك و دستگاه هاي امنيتي ‌تحت تعقيب، بازداشت، شكنجه و زندان بودند اما پاي انقلاب ايستادند.

وي از شهيدان رجايي و باهنر بعنوان الگو و اسوه براي دولتمردان نظام اسلامي ‌نام برد و افزود: اين دو شهيد مظهر اخلاص، فداكاري و مجاهدت بودند كه در دوران ستم شاهي امتحان خود را پس دادند.

آيت الله نمازي يادآور شد: شهيد رجايي بعد از گرفتن راي اعتماد نخست وزيري خود از مجلس شوراي اسلامي، گفت: من مقلد امام، فرزند مجلس و برادر رييس جمهور هستم.

به گفته وي، شهيد رجايي، با اينكه بني صدر را قبول نداشت و مخالف او بود اما براساس توصيه امام خميني(ره) كه مسؤولان با هم باشند، براي حفظ وحدت و نظام او را برادر خود ناميد.

نماينده ولي فقيه شهيد رجايي و باهنر را الگوهاي خوبي براي مسؤولان و مديران و دولتمردان دانست و عنوان كرد: شهيدان رجايي و باهنر ثابت كردند انسان مي تواند در اوج اخلاص و فروتني و خدمتگزاري به ملت، در بالاترين مقامات حكومتي قرارداشته باشد.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اين كه ميز و صندلي و منصب حكومتي‌ چسبناك است، اذعان كرد: افرادي كه پشت ميز و صندليهاي حكومتي مي نشينند مي‌چسبند و براي استعفاي خود دليل مي خواهند.

به گفته وي، يكي از ويژگي هاي مديريتي در نظام توحيدي، عدم خوشبين بودن به ميز و صندلي و پست و مقام است، بلكه بايد به انجام وظيفه و مسؤوليت خود اهتمام داشته باشد.

 

مركز امور مساجد فرمايشات رهبر معظم انقلاب را استخراج و در اختيار ائمه جماعات قراردهد

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار ائمه جماعات مساجد تهران را مهم و سازنده دانست و با اشاره به فرازهايي از  فرمايشات معظم له در اين ديدار، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار فرمود، مساجد پايگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه ريزي و حركت اجتماعي فرهنگي است.

وي افزود: براي تشخيص تكليف در قبال مسائل جاري بايد با نگاهي كلان و فرهنگي روند كلي حركت جامعه را تحليل و جريان شناسي‌كرد، تشكيل مسجد از ابتكارات اسلام براي شكل دادن به اجتماعات وارتباطات بر محور ذكر و نماز و توجه به خداوند است.

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه، نماز بايد با كيفيت و با توجه عميق به خداوند متعال و به دور از آفاتي چون غفلت و ريا باشد، گفت: مسجد بايد پايگاه انسان سازي، عمران دل و دنيا، مقابله با دشمن، بصيرت افزايي و زمينه سازي براي ايجاد تمدن اسلامي باشد.

وي افزود: وظيفه امام جماعت علاوه بر اقامه نماز، اقامه حق و عدل، تبيين دين و ابلاغ احكام دين است و امام جماعت محور مسجد و شغلي مهم و اساسي است كه بايد با حضور قلب و با كيفيت، گفت‌وگو با مردم، تشكيل حلقه‌هاي معرفتي و پاسخ به سؤوالات جوانان حق مسجد را ادا كرد.   

نماينده ولي فقيه در كاشان به مركز امور مساجد توصيه كرد براي‌ استخراج فرمايشات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و ارائه آن به مراكز فرهنگي به ويژه ائمه جماعات، اهتمام ويژه داشته باشد.  

آيت الله نمازي در ادامه همچنين با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب در ديدار با رييس جمهور و اعضاي هيأت دولت 7 سرفصل، اقتصاد مقاومتي، سياست خارجي، علم و فناوري، امنيت، فرهنگ، برنامه ششم و فضاي مجازي را يادآوري كرد،گفت: رهبر معظم انقلاب براي هريك از اين 7 محور رهنمودهاي مهمي را ارائه كردند.

وي افزود: معظم له در اين ديدار با قدرداني ا ززحمات وتلاشهاي دولت يازدهم به گزارش رييس جمهور و اعضاي دولت اشاره و خاطرنشان كردند، اين گزارشها بسيار خوب بود و بايد به اطلاع مردم برسد زيرا سرمايه اصلي مردم و اعتماد و اميد آنان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سرفصل فرهنگ فرمود، فرهنگ يك اولويت بسيار مهم كشور است و بنده طرفدار جزم انديشي، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نيستم، بلكه به آزاد انديشي اعتقاد راسخ دارم، اما آزاد انديشي به معناي ولنگاري و اجازه دادن به دشمن براي لطمه زدن به ريشه ايمان جوانان نيست، چرا بايد تئاتر و يا فيلمي توليد شود كه تيشه به ريشه جوان بزند.

وي با بيان اين كه رهبر معظم انقلاب عملكرد دستگاههاي فرهنگي را در هر دو سطح آفندي و پدافندي را ضعيف ارزيابي و با تأكيد بر اهميت پرداختن به عرصه متنوع فرهنگي و درنظرگرفتن انگيزه‌ها و سوابق شخصيت هاي فرهنگي فرمود، آيا نبايد مسؤولان فرهنگي، كسي كه عمرش را در خدمت به دين و انقلاب اسلامي گذارنيده  به فردي كه در تمام عمر خودش قدمي در راه دين و انقلاب برنداشته و حتي گاهي ضربه نيز زده ترجيح بدهند.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به آغاز موج جديد فشار برشيعيان پاكستان و افغانستان، گفت: تعدادي از علما و روحانيون در پاكستان و افغانستان دستگير و از سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: با توجه به افزايش حملات تروريستهاي داعش در كشورهاي غربي، دو سوم مردم آلمان از قرباني شدن جنايات تروريست ها وحشت داشته و خواستار اقدامات امنيتي دولت فرانسه هستند.

وي افزود: براساس اسنادي كه به تازگي افشا شده است، ملك فهد پادشاه اسبق عربستان در 31 سال قبل با خانم تاچر نخست وزير وقت انگلستان قرارداد 40 ميليون پوندي براي خريد هواپيماهاي جنگي را امضاء كردند، كه بيانگر برنامه ريزي آنها براي حمله به كشورهاي مجاور و تصرف و تسلط بر يمن و ساير كشورها از 40 سال قبل بوده است./1307/پ201/ج

ارسال نظرات