۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۴۵۶۸۷
امام جمعه بهشهر:

کلید حل مشکلات کشور ترویج تفکر انقلابی است

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که امروز برای پیشرفت کشور نیازمند ترویج تفکر انقلابی در میان مدیران و مسؤولان کشور هستیم، گفت: اگر این افکار اصیل و انقلابی در همه بخشهای کشور و در میان مدیران ارشد و میانی نهادینه شود به حتم شاهد پیشرفتهای خیره کننده ای در عرصه های مختلف خواهیم بود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان بهشهر به مناسبت هفته دولت، ولایت را ستون خیمه انقلاب دانست و با بیان این که ولایت فقیه به جامعه انسجام و پویایی می بخشد، گفت: رشد و بالندگی  اقتصاد، سیاست و فرهنگ جانبه ما در گرو ولايتمداری و اطلاعت از رهبری است.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به تأکیدات مهم مقام معظم رهبری درباره سیاستهای اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی هم بدون در نظر گرفتن فرمایشات رهبری و حرکت در این مسیر میسر نمی شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که متأسفانه علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی اما هنوز شاهد اقدامات ملموس دولت در این باره نیستیم، خاطرنشان کرد: مردم باید آثار تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در زندگی روزمره خود لمس کنند.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی تنها راه جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن به کشورمان است، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم گذشت چندین سال از طرح این نظریه مهم و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به این نام، اما برخی مدیران همچنان رویکرد و دیدگاهی بر خلاف این مسأله مهم دارند.

وی با بیان این که کشور با اقتصاد مقاومتی می تواند به رشد و بالندگی در تراز انقلاب اسلامی دست یابد، ادامه داد: یکی از شاخصهای مهم سیاستهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخل به عنوان رکن اصلی این سیاست است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه بهشهر، واردات بی رویه و بی پشتوانه را مهم ترین عامل عدم تحقق مناسب سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دولت به جای واردات برخی کالاهای غیر ضروری از کشورهای مختلف به دنبال تقویت و حمایت از تولید داخل باشد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که تفکر انقلابی به معنای تکیه بر توان داخلی و ایستادگی در برابر زورگویی های نظام سلطه است، افزود: با نهادینه کردن این تفکر می توان کشور را در مسیر رشد و بالندگی همه جانبه قرار داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز برای پیشرفت کشور نیازمند ترویج تفکر انقلابی در میان مدیران و مسؤولان کشور هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این افکار اصیل و انقلابی در همه بخشهای کشور و در میان مدیران ارشد و میانی نهادینه شود به حتم شاهد پیشرفتهای خیره کننده ای در عرصه های مختلف خواهیم بود.

وی با بیان این که کشور را نگاه بیرون نمی توان مدیریت کرد، گفت: راه پیشرفت کشور نگاه به داخل و بهره گیری از توان نیروهای بومی و ظرفیتهای داخلی است که متأسفانه برخیها در کشور از این مسأله مهم غافل شده اند.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه ما به این انقلاب و نظام مدیون هستیم، خاطر نشان کرد: هفته دولت فرصتی بسیار ارزشمند و بزرگ برای تجلیل و تکریم دولت و دولتمردان و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان عالمان و دانشمندان انقلاب است که باید الگوی مدیران و مسؤولان باشند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که هفته دولت هفته تکریم شهیدان والامقامی از دولت است که با خدمت صادقانه، وحدت و همدلی بین ملت و دولت را افزایش دادند، ادامه داد: شهید رجایی و باهنر الگوی بارز خدمت به بی منت و صادقانه به ملت ایران هستند.

حجت الاسلام جباری با تاکید بر اینکه نظارت بر عرصه نیروهای فعال جامعه بیشتر شود، افزود: برخی از افراد تاثیرگذار در میان مردم در حال تفرقه افکنی و اختلاف هستند که باید نظارت بیشتری انجام شود تا برای مسائل جزیی و سطحی اختلاف ایجاد نشود.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز باید امید را به کشور تزریق کنیم، گفت: متأسفانه دشمن از هر فرصت و کاستی که در کشور وجود دارد برای کاشتن بذر نا امیدی در کشور استفاده می کند و این بسیار خطرناک است.

وی با بیان این که دشمن از رشد و بالندگی ایران اسلامی به شدت هراسان و عصبانی است، خاطرنشان کرد: بدخواهان نظام در 37 سال اخیر هر آنچه در توان داشتند برای نابودی نظام اسلامی به کار گرفتند اما همه توطئه ها و نقشه های آنها در سایه وحدت و همدلی ملت ایران خنثی شده است.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که دشمن به دنبال رخنه و ایجاد اختلاف در بخشهای مختلف کشور است، گفت: مسؤولان و مردم باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در دام دشمن گرفتار نشوند، چون هر گونه اختلاف و تفرقه تنها به نفع دشمن و در مسیر خواسته های آنها است.

امام جمعه بهشهر در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهرستان ما خانه ما است که باید زیباییهای این خانه دیده شده و در رفع مشکلات اقدام شود و مسؤولان با حفظ رویه مردمداری خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار دهند و خود را از مردم جدا نسازند.

سید خالق سجادی، فرماندار شهرستان بهشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه این دیدار گفت: این دیدار در واقع تجدید بیعت با ارزش ها و آرمان های انقلاب است تا اعلام کنیم که سرباز انقلاب و ولایت هستیم و در هر سنگری تابع رهبری و خدمت به مردم در دولت تدبیر و امید خواهیم بود.

فرماندار شهرستان بهشهر همچنین به ارائه عملکرد سه ساله دولت در شهرستان پرداخت و از افتتاح و کلنگ زنی 24 پروژه در هفته دولت در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 170میلیارد ریال خبر داد و گفت: پروژه های شهرستان بهشهر در بخش های کشاورزی، آبرسانی، خدمات و زیرساختهای روستایی، خدمات و زیر ساختهای شهری، برق رسانی، فرهنگ، محیط زیست و بهداشت است./202/1317/ب1

ارسال نظرات