۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۴۵۵۴۲
آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:

كعبه نخستین خانه اي است كه در راستاي منافع بشريت پایه گذاری شد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خداوند در آيه 96 سوره آل عمران جوسازي ها و شانتاژهاي قوم يهود و نصاري را بر عليه اسلام مبني بر تغيير قبله، محكوم كرده و گفته شده است كعبه به لحاظ قدمت و تقدم زماني نسبت به مسجد الاقصي تقدم دارد و كعبه نخستین خانه اي است كه در راستاي منافع انسانيت و بشريت تأسيس و پايه گذاري شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در سيصد و دهمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در توضيح و تفسير آيات 96  تا 99 سوره مباركه آل عمران، گفت: اين آيات در ادامه آيات گذشته است كه خداوند در رابطه با اهل كتاب و يهود و نصاري و پيشوايان آنها كه سبب گمراهي و انحرافي پيروان مكتب عيسي و موسي شدند.

وي تغيير قبله از بيت المقدس به سمت كعبه از سوی پيامبراكرم(ص) را بهانه اي براي جوسازي اهل كتاب و يهود و نصاري بر عليه رهبري امت اسلامي يعني پيامبراكرم(ص)  دانست و يادآور شد: پيامبراكرم(ص) مسجد ذوقبلتين مكه هنگامي كه دو ركعت اول نماز ظهر را به سمت بيت المقدس اقامه كرد، هنگام  اقامه دو ركعت بعدي جبرئيل از آسمان فرود آمد و پيامبر را از سمت بيت المقدس به سمت كعبه چرخانيد.

آيت الله نمازي ادامه داد: تغيير قلبه از سمت بيت المقدس به سمت كعبه تبديل به سوژه اهل كتاب براي محكوم كردن اسلام و مسلمانان و رهبري بود، چرا كه اهل كتاب معتقد هستند قدمت بيت المقدس بيشتر از كعبه است و نماز بايد به سمت بيت المقدس اقامه شود.

وي اضافه‌ كرد: تغيير قبله به سمت كعبه سوژه يهود و نصاري شد و شروع به جوسازي كردند و گفتند، نمازهايي كه به سمت مسجد القصي اقامه شده است، اگر درست بوده پس اين دومي درست نيست و اگر دومي‌ كه اقامه نماز به سمت كعبه درست است پس نماز هاي قبل از آن درست نيست.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با اشاره  به اينكه دومين جوسازي يهود و نصاري بر عليه پيامبراكرم(ص) اعلام برتري قدمت تاريخي‌ مسجد القصي نسبت به كعبه بود، يادآور شد: آيه 96 سوره آل عمران به اين اشاره كرده است كه يهود و نصاري اشتباه كردند چرا كه مسجد الاقصي قبل از كعبه ساخته نشده است، چون كعبه از روز آغاز احداث كره زمين مهندسي شده است.

آيت الله نمازي ابراز داشت: خداوند در آيه 96 سوره آل عمران جوسازيها و شانتاژهاي قوم يهود و نصاري را بر عليه اسلام مبني بر تغيير قبله محكوم كرده و گفته شده است كعبه به لحاظ قدمت و تقدم زماني نسبت به مسجد الاقصي تقدم دارد و كعبه اولين خانه اي  است كه در راستاي منافع انسانيت و بشريت تأسيس و پايه گذاري شده است.

وي افزود: اگر كفار، غربي ها و صهيونيست ها بفهمند يا نفهمند، همانگونه كه خداوند در قرآن مي فرمايد، كعبه براي كفار، غربي ها و صهيونيست ها نيز ساخته شده و داراي سودهاي معنوي و مادي است، ضمن اينكه در پايان تاريخ بعثت و امامت ائمه معصومين، نهايتا اهل كتاب نيز به امام زمان(عج) ايمان مي آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه اولين خانه اي كه براي بشريت و در راستاي منافع بشريت پايه گذاري شد كعبه است، اظهار داشت: وقتي امام زمان(عج) ظهور كند، پيامبر اهل كتاب حضرت عيسي(ع) نيز به امر خدا از آسمان فرود آمده و با امام زمان(عج) بيعت مي‌كند و تعداد زيادي از اهل كتاب نيز با تبعيت از رهبر خود حضرت عيسي با امام زمان(عج) بيعت مي‌كنند.

آيت الله نمازي با يادآوري اينكه خانه كعبه، خانه اي است كه هركس وارد آن شود در امنيت مطلق قرار دارد، گفت: امنيت خانه خدا امينت تشريحي است، نه امنيت تكويني به اين معني كه به لحاظ شرعي اگر مجرم، قاتل و يا فاسدي وارد حرم و يا مسجدالحرام شد نمي توان او را دستگير كرد چرا كه كعبه خانه امن است و هركس وارد شود كسي حق تعرض به او را ندارد.

وي افزود: در روايت است، اگر كسي در حرم و يا مسجدالحرام قاتل پدرش را ديد، نمي تواند به او تعرض كند مگر اينكه او به دليل فشارها و تحريمها ناگزير شود از فضاي مسجدالحرام و يا از فضاي حرم خارج شود و او را دستگير كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه قسمت دوم آيه در مقام قانونگذاري است كه از مسلمانان هركس توان مالي و بدني و امنيتي داشته است واجب است در طول عمر يكبار به سفر مكه برود، از اين رو  هركس استطاعت مالي و بدني و امنيتي دارد در طول عمر يكبار بر او واجب است تا خانه خدا را زيارت كند و آن عظمت و ابهت و هيبت را از نزديك مشاهده كند.

آيت الله نمازي يادآور شد: آيه 96 سوره آل عمران كه مي فرمايد «فيهِ آياتٌ بَيِّناتٌ مَقامُ إِبْراهيمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً وَ لِلَّهِ عَلَي النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبيلاً وَ مَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعالَمينَ» تنها آيه قرآن است كه در آن دلالت بر وجوب حج دارد و همه فقهاي شيعه و اسلام و اهل سنت براي استدلال واجب بودن حج به همين آيه استناد مي كنند.  

وي افزود: اگر كسي وجوب نماز و خمس و حج را كه از ضروريات اسلام است، انكار كند مرتد است، اما اگر كسي حج را قبول داشته باشد اما به تكليف شرعي خود عمل نكند كافر و مرتد نيست بلكه فاسق است.

گفتنی است، درسهاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد ودهمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزارشد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است./1307/201/ب2

ارسال نظرات