۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۳۴۸

297 نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان شرقی فعال است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 297 نشریه و پایگاه خبری با مجوز هیأت نظارت بر مطبوعات در سطح استان آذربایجان شرقی فعال است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسن چمیده فر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار نشریات فعال استان اظهار داشت: در سطح استان اقدامات بسیار موثری در اعطای مجوز نشریات و پایگاه خبری صورت گرفته است.
وی با بیان این‌که هم اکنون 297 نشریه و پایگاه خبری با مجوز هیأت نظارت بر مطبوعات در سطح استان فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 78 مورد پایگاه خبری و بقیه در قالب نشریات روزانه، هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه منتشر می شوند که این موضوع نشان از قابلیتها و توانمندیهای رسانه ای این استان دارد.
چمیده فر با بیان این‌که سابقه مطبوعات در آذربایجان و تبریز بسیار دیرینه است، افزود: منطقه آذربایجان همواره در حوزه فرهنگ و مطبوعات جزو پیشتازان تاریخ کشور بوده است، چنانکه نخستین چاپخانه در تبریز راه اندازی شده که نشان از نگرش و فرهنگ عمومی بالای مردم این منطقه دارد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه از مطبوعات، خبرگزاری ها و تارنماهای خبری دارای مجوز رسمی دعوت کرد تا با مراجعه به نشانی اینترنتی www.pressexpo.ir نسبت به ثبت نام برای شرکت در نمایشگاه مطبوعات کشور در تهران تا ششم شهریور اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه های متقاضی حضور در بخش های اصلی نمایشگاه مطبوعات امسال، باید پیش از ثبت درخواست ثبت نام، اطلاعات خود را در سامانه جامع رسانه های کشور (www.e-rasaneh.ir) ثبت کرده باشند و از نام کاربری آن سامانه در مراحل ثبت استفاده کنند.
چمیده فر افزود: فقط مؤسسات مطبوعاتی و رسانه هایی شامل مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها، هفته نامه ها، دو هفته نامه ها، ماهنامه ها، دو ماهنامه ها، فصلنامه ها، خبرگزاریها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی، تشکلهای عضو شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعاتی و شورای هماهنگی تشکل های روزنامه نگاری، صنایع خدمات مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع رسانی (چاپ، کاغذ، توزیع، تبلیغات و بازرگانی، آموزش های تخصصی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی) می توانند در این نمایشگاه ثبت نام کنند.
وی با بیان این‌که پیش بینی می شود استقبال اهالی مطبوعات و رسانه استان برای شرکت در نمایشگاه مطبوعات کشور مطلوب باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت غنی و پیشینه فرهنگی استان انتظار می رود اصحاب رسانه به طور گسترده در این نمایشگاه حضور یابند.
چمیده فر خواستار حضور حداکثری اهالی مطبوعات استان در این نمایشگاه شد و ادامه داد: این ثبت نام به عنوان پیش ثبت نام بوده و ثبت نام قطعی در نیمه دوم شهریورماه خواهد بود که متعاقبا زمان انتخاب محل غرفه و جانمایی به صورت آنلاین اعلام خواهد شد./202/935/ب1

ارسال نظرات