۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۴۵۰۵۵
امام جمعه شهرستان سراوان:

تکیه بر فروش نفت با اصول اقتصاد مقاومتی در تضاد است

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی روی دانش و استفاده از استعدادها تأکید می‌شود، گفت: تکیه بر فروش نفت، خام‌فروشی و ارزان‌فروشی این سرمایه ملی با اصول اقتصاد مقاومتی در تناقض است از این رو باید بر تولید، رشد صنعت و بومی‌سازی فناوریها تأکید کرد.
حجت‌الاسلام دهقان

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع به معنای اتکا به توان داخلی و سرمایه‌های درونی کشور است و برای تحقق این امر باید تلاش کرد هرگونه وابستگی به خارج کشور، قطع شود.

وی اظهار کرد: نفت یک سرمایه بزرگ است، اما همیشگی نیست و نمی‌توان روی آن اتکا داشت، از این رو باید از هرگونه خام‌فروشی نفت پرهیز کرد و به دنبال تولید و رشد صنعت با تکیه بر دانش و سرمایه‌های انسانی داخلی باشیم.

امام جمعه شهرستان سراوان افزود: برای اینکه اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند، باید خلاقیتهای دانش‌بنیان را تقویت و برجسته کنیم؛ کارآفرینان را مورد حمایت قرار دهیم تا زمینه اشتغال فراهم شود و شاهد رفع معضل بیکاری باشیم.

وی عنوان کرد: شعار «ما می‌توانیم» یک شعار دست‌یافتنی و قابل تحقق است؛ ما سرمایه‌ها و استعدادهای بی نظیری در کشور داریم که اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم، شاهد شکوفایی و به ثمر نشستن آنها خواهیم بود.

حجت‌الاسلام دهقان ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره روی مسأله شتاب علمی تأکید دارند، زیرا غربیها انحصار طلب هستند و می‌خواهند همه چیز در انحصار خودشان باشد، از این رو با شتاب علمی و حرکت بی توقف به سمت رسیدن به علم و فناوری روز، می‌توان به بومی‌سازی رسید و کمبودها در هر زمینه‌ای را جبران کرد.

وی بیان کرد: وقتی مردم را به خرید محصولات داخلی تشویق می‌کنیم، باید از آن طرف هم روی کیفیت این محصولات تأکید شود تا یک اعتمادسازی در میان مردم صورت گیرد؛ برای افزایش کیفی تولیدات خود و رقابت با نمونه‌های خارجی، باید بر دانش‌بنیان بودن و میدان دادن به ایده‌ها و خلاقیتها تکیه کرد.

امام جمعه شهرستان سراوان در پایان افزود: رمز توسعه پایدار، تکیه بر ظرفیتهای داخلی است؛ صادرات غیر نفتی ما باید افزایش پیدا کند و روز به روز وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم، در غیر اینصورت اقتصاد ما یک اقتصاد مقاوم نخواهد بود./302/831/ب1

ارسال نظرات