۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۸۸۸
سخنران مسجد مقدس جمکران تبیین کرد؛

صفات و ویژگیهای لازم برای ملاقات امام زمان

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به سه ویژگی تخلیه، تحلیه و تجلیه گفت: کسی که می خواهد امام زمان(عج) را ببیند، باید از بدی ها دور شود، خوبی ها را جایگزین آن کند و آن خوبی را به مرحله ظهور و بروز برساند.
عکس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مدرسی امشب پیش از قرائت دعای پر فیض کمیل در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: تخلیه، تحلیه و تجلیه سه ویژگی مهم مسلمانان باید باشد.

سخنران مسجد مقدس جمکران بیان داشت: تخلیه به معنای خلاصی و دوری از گناهان و رذایل اخلاقی است؛ مسلمان و عاشق امام زمان(عج) باید از تمام بدی ها و ناپاکی ها خودش را دور سازد.

وی ادامه داد: پس از تخلیه از گناه، تحلیه و گرایش به سمت خوبی ها، از مهمترین ویژگی های شیعیان باید باشد؛ عمل صالح، کمک و دست گیری از مستضعفان و اعمالی که شایسته شیعیان است باید در وجود او نهادینه شود.

حجت الاسلام مدرسی افزود: کسی که می خواهد امام زمان(عج) را ببیند باید توانایی انجام تخلیه و تحلیه را داشته باشد و صفات نیکو متجلی کند که همان تجلیه است؛ صله رحم، نیکی به پدر و مادر و اشاعه این صفات از ویژگی های یک مسلمان واقعی است.

وی ابراز داشت: اگر ایمان قلبی و اعتقادات راسخ نباشد، انسان نمی تواند حقایق را ببیند؛ آیت الله بهجت عرض می کردند که طلبه ای از تبلیغ برگشته بود و می گفت که نابینایی در فلان روستا، حافظ کل قرآن بود؛ این نابینا در هر کتابی که آیه ای از قرآن بود را تشخیص می داد و دست روی همان آیه می گذاشت.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: مبلغ، قصد داشت پیرمرد روشندل را امتحان کند و قسمتی از کتاب را آورد که آیه ای در آن نبود و به پیرمرد گفت که کجای این صفحه آیه ای از قرآن کریم نوشته شده است؟ پیرمرد روشندل گفته بود که من آیات قرآن کریم را همانند نور می بینیم و در این صفحه هیچ آیه ای از قرآن کریم نوشته نشده است.

وی بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که اهل بیت(ع) نور هستند و هر کسی نمی تواند آن ها را ببیند؛ تا زمانی که صفات پست را ترک نکنیم و صفات خوب را جایگزین آن نکنیم و این صفات خوب را به ظهور و بروز نرسانیم، نمی توانیم امام زمان(عج) را ببینیم.

حجت الاسلام مدرسی اظهار داشت: امام رضا(ع) می فرمایند که خداوند متعال سه چیز را با سه چیز قبول می کند؛ نماز را با زکات، تقوا را با صله رحم و شکر بر نعمت ها را با رضایت پدر و مادر قبول می کند؛ این همان معرفتی است که مسلمانان باید داشته باشند تا اعمالشان مورد پذیرش حق تعالی قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: فقط یک دسته در این دنیا اهل نجات هستند و آن دسته، کسانی هستند که ولایت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) تا امام زمان(عج) را قبول داشته باشند؛ حضرت حجت(عج) حی و حاضر است و باید ریشه یابی شود که گره کار ما کجاست که دعاهایمان مستجاب نمی شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان گفت: شخصی نزد امام علی(ع) رسید و گفت که چند وقتی است که برکت از زندگی من رفته است، دلیلش چیست؟ امیرمؤمنان(ع) از وی چند سؤال پرسید و متوجه شد که آن فرد برای والدین خود دعا نمی کند و فرمودند کسی که برای پدر و مادرش دعا نکند، رزق و روزی اش قطع می شود./840/پ202/ی

ارسال نظرات