۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۴۹۷
استاد حوزه علمیه بابل:

آزادگان با مقاومت خود به نماد ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن تبدیل شدند

استاد حوزه علمیه بابل با تأکید بر تبیین فرهنگ مقاومت از سوی آزادگان در جامعه امروز، گفت: آزادگان با صبر و ایستادگی خود در شکنجه گاههای دشمن بعثی به نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان تبدیل شدند.
محمد علی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع آزادگان و ایثارگران بخش بندپی غربی با گرامیداشت سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان سند افتخار ملت ایران و صبر پایداری در برابر دشمنان هستند و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند.

وی افزود: آزادگان با تحمل سالها رنج اسارت و با ایستادگی و مقاومت، دشمن را در جبهه ای دیگر در برابر آرمان بلند انقلاب اسلامی به شکست کشاندند.

امام جمعه شهر خشرودپی ضمن گرامیداشت یاد سید آزادگان، اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام ابوترابی پدر معنوی آزادگان بود که هیچگاه در برابر فشارهای دشمن بعثی سر فرود نیاورد و با رهبری اسرا در شکنجه گاههای دشمن، موجب تقویت روحیه استقامت و صبر آزادگان شد.

وی با بیان این مطلب که ایستادگی و مقاومت مؤمنان در برابر ظالمان دارای ریشه قرآنی است، تأکید کرد: اگر ایستادگی و پایمردی آزادگان سرافراز در دوران اسارت نبود، این همه برکات شامل انقلاب و نظام اسلامی نمی شد.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این جمله که جامعه امروز نیازمند تبیین فرهنگ مقاومت است، تصریح کرد: پیروزی و سرافرازی جبهه حق براساس وعده الهی در برابر کافران به ایستادگی و مقاومت به دست می آید و کسانی که سر تسلیم در برابر ابرقدرت ها فرود بیاورند، شکست خواهند خورد.

وی افزود: نباید هیچگاه به قدرت مادی و تعداد نیروی دو جبهه کفر و حق نگاه کرد بلکه از نگاه اسلام، آنچه تعیین کننده است، قدرت ایمان الهی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله در برابر دشمن تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی، گفت: آنچه که موجب پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در سه دهه اخیر شد، نیروی ایمان الهی، پایداری و ایستادگی در برابر جبهه کفر و استکبار بود.

وی با بیان این مطلب که نباید به وعده های شیطانی جبهه کفر، اعتماد کرد، اظهار داشت: کودتای سیاه 28 مرداد نتیجه اعتماد مصدق به وعده های آمریکا بود که موجب سرنگونی دولت منتخب مردم ایران شد.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: کودتای 28 مرداد سال 1332 محصول خوشبینی برخی دولتمردان ایران در آن روز به آمریکا بود که نتیجه آن سالها تسلط آمریکایی ها بر منابع ایران شد.

وی خواستار تببین فرهنگ مقاومت در جامعه شد و تصریح کرد: تجربه برجام نیز نشان داد که نباید به وعده های دشمنان اعتماد کرد و پیروزی تنها در سایه مقاومت و ایستادگی در برابر جبهه شیطانی واستکباری به دست می آید./1313/202/ب2

ارسال نظرات