۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۱۲۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد؛

ترس دشمن از مکتب اسلام است نه موشک

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر دشمنان از ما واهمه دارند، واهمه از موشک و سلاح نیست آنها از مکتب ما واهمه دارند و ترویج مکتب ما، آنها را به خطر می‌اندازد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امشب در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امام‌زاده اسماعیل قزوین برگزار شد با اشاره به آیات 32 تا 34 سوره ابراهیم گفت: این آیات بر همان موضوعی که در آیات 18 و 19 سوره ملک آمده، تأکید دارند و باید تلاش کنیم تا عالم را مخلوق خدا و در حال ذکر ببینیم.

وی در ادمه افزود: بر طبق این آیات همه چیز در عالم در حال تسبیح خدای متعال هستند «سبح لله ما فی السموات وما فی الارض» اینکه ما هیچ‌گاه حق نداریم این عالم را به بیشعوری متهم کنیم.

همه کارهای خدا بر اساس حکمت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: اگر درک کنیم عالم آکنده از شعور است و همه کارهای خدا بر اساس حکمت است، آن موقع راه حکمت را در پیش می‌گیریم و زندگی حکیمانه خواهیم داشت.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تفسیر برخی از مفسران بزرگ در خصوص آیه 18 سوره ملک تصریح کرد: علامه طباطبایی (ره) فرموده‌اند مراد از نَکِیرِ عقوبت است و این آیه به صراحت اعلام می‌کند کسانی که پیش از این آیات الهی را تکذیب کردند ببینند که خدا چگونه آنها را مجازات کرد از این رو خداوند می‌فرماید من نعمتم را نسبت به شما تغییر می‌دهم.

محرومیت از خدا هم در شرق وجود دارد و هم در غرب

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه چالش جدی و عمیقی بین نگاه دینی و نگاه مادی وجود دارد ابراز کرد: محرومیت از خدا هم در شرق وجود دارد و هم در غرب، این‌که امام خمینی‌(ره) با اطمینان آینده جهان را آینده اسلام معرفی می‌کند، به خاطر این است که هم‌ دست غرب از پاسخگویی به نیازهای عقلانی بشر تهی است و هم‌ دست شرق و آن دو چیزی برای ارائه ندارند.

وی در ادمه اضافه کرد: خالی بودن دست شرق را از نامه‌ای که امام برای گورباچف نوشت به خوبی می‌توان فهمید و نامه امام به گورباچف در حقیقت بازکردن دست خالی شرق بود، آن‌ها چه ادعایی دارند و با کدام سرمایه و مکتب معنوی و فرهنگی می‌خواهند عقل و اندیشه بشر را مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه خاطر نشان کرد: جالب است وقتی امام آنها را دعوت کرد و گفت اگر شما چیزی برای ارائه دارید ما آماده‌ایم، اما از آن زمان تاکنون که سالها گذشته است هیچ چیزی ارائه نکرده‌اند و همانند قرآن که هماورد می‌طلبید و می‌گفت اگر می‌توانید مانند قرآن بیاورید، امام هم در نامه خود به گورباچف، هماورد طلبید اما هنوز پس از این همه سال کسی نتوانست پاسخی به امام بدهد.

تنها مکتبی که حرف جدی برای دنیا دارد، مکتب اسلام است

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه تنها مکتبی که حرف جدی برای دنیا دارد، مکتب اسلام است تصریح کرد: بنابراین اگر آنها از ما واهمه دارند، واهمه از موشک و سلاح نیست آنها از مکتب ما واهمه دارند و ترویج مکتب ما، آنها را به خطر می‌اندازد و تلاش می‌کنند عقل را زندانی و دهان عقلای عالم را ببندند تا بتوانند حرفشان را همچنان حاکم نگهدارند.

سبک زندگی اسلامی حاکمیت انبیای الهی و ائمه اطهار است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه رهبری تلاش می‌کند تا سبک زندگی اسلامی در تمام ابعاد زندگی و بین آحاد جامعه رواج پیدا کند ابراز کرد: این تلاش به این خاطر است که از این سبک زندگی حاکمیت مطلوب انبیای الهی و ائمه اطهار بسازیم و وقتی این ساخته شود، پایه و زمینه تمدن اسلامی می‌شود و در نهایت می‌توانیم آن را به جهان صادر کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز جهان به تمدن اسلامی نیازمند است اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در هر جا که نیاز باشد از سلاح استفاده می‌کند و امروز هم اگر در اوج قدرت نظامی قرار نداشتیم، مورد تهاجم دشمن قرار می‌گرفتیم.

وی در پایان  گفت: هر روز که سلاحهای ما قوی‌تر می‌شوند، دشمنان ما عقب‌تر می‌روند و ضعف و ذلت‌شان بیشتر به نمایش در می‌آید اما آن چیزی که سلاح به‌عنوان ابزار در اختیارش است، نفوذ تفکر دین ما است که فوق‌العاده پر‌قدرت است./202/873/ب1

ارسال نظرات