۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۰۵۴

ممنوع شدن لباس شنای اسلامی در یکی از شهرهای فرانسه

شهردار یکی دیگر از شهرهای ساحلی در فرانسه استفاده از لباس شنای پوشیده و اسلامی را برای بانوان مسلمان ممنوع کرد.
لباس شنای اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری RT، شهردار شهر ویلونوو-لوبه فرانسه استفاده از لباس شنای پوشیده و اسلامی موسوم به بورکینی (burqinis) در سواحل این شهر را برای بانوان مسلمان ممنوع اعلام کرد.

شهردار این شهر ساحلی فرانسه مدعی شده است که این تصمیم را به دلیل غیربهداشتی بودن بورکینی و عدم پذیرش آن در جامعه اتخاذ کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که شهردار شهر کن، یکی دیگر از شهرهای ساحلی فرانسه نیز چند روز گذشته از ممنوعیت استفاده از بورکینی در سواحل این شهر خبر داده بود.  

دیوید لیزنار، شهردار شهر کن در سخنانی گفته بود: دسترسی به ساحل برای تمامی کسانی که از لباس شنایی که به سنت های خوب و سکولاریسم احترام می گذارد استفاده نمی کنند، ممنوع است.

طبق قانون جدید، به افرادی که در سواحل شهر کن با بورکینی دیده شوند ابتدا تذکر شفاهی داده شده و از آنان خواسته می شود که یا لباس شنای خود را عوض کرده و یا ساحل را ترک کنند و در صورت امتناع نیز مبلغ 38 یورو جریمه می شوند.  

فیضه بن محمد، سخنگوی فدراسیون مسلمانان فرانسه در گفت و گو با روزنامه فرانسوی لوموند گفته است که روز گذشته 10 دختر مسلمان از شهر کن با این فدراسیون تماس گرفته و اعلام کرده اند که امکان دسترسی به ساحل به آنان داده نشده است./990/ب902/د

مترجم: هادی رضازاده

ارسال نظرات