۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۳۹۱۰
جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان:

بزرگداشت سالروز ورود آزادگان امسال 26 مرداد برگزار می‌شود

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان با اشاره به اینکه سالروز ورود آزادگان در انقلاب اسلامی یوم‌الله است، گفت: بزرگداشت سالروز ورود آزادگان امسال 26 مرداد هم‌زمان در سراسر کشور به همت بنیاد شهید و همکاری موسسه فرهنگی و هنری پیام آزادگان برگزار می‌شود.
خوب نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریبرز خوب‌نژاد جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، که در موسسه پیام آزادگان برگزار شد، گفت: سالروز ورود آزادگان نقطه عطفی در تاریخ ایران است که کمتر از هفته دفاع مقدس نیست بلکه تکمیل دایره پیروزی ملت ایران بوده است.

وی افزود: ما 40 هزار رزمنده در دست دشمن داشتیم اگرچه ما دو برابر از دشمن اسیر داشتیم اما آنها در امنیت و سلامت به سر برده و آزادگان ما در اسارت با ناامنی و نا سلامتی به سر می‌برند چراکه برای صدام جان آزادگان ما اهمیت نداشت.

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در بزرگداشت سالروز ورود آزادگان، عنوان کرد: فرهنگ آزادگی یکی از بهترین مؤلفه‌ها برای ارتقا سطح منافع ملی کشور است که نهادهای فرهنگی و به‌خصوص صداوسیما باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

خوب‌نژاد با اشاره به اینکه سالروز ورود آزادگان در انقلاب اسلامی یوم‌الله است، اظهار داشت: بزرگداشت سالروز ورود آزادگان در راستای قدردانی از فرزندان ملت ایران است که همه آنچه را که داشتند در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کشورشان کردند.

وی افزود: بعد از جنگ مردم به علت ویرانی شهرها و برخی مسائل دیگر نگرانیهایی داشتند اما با ورود آزادگان بهانه‌ای برای شادی و سازندگی در کشور ایجاد شد.

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان با تشکر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری تهران و سایر نهادها یاری‌دهنده در بزرگداشت سالروز ورود آزادگان گفت: بزرگداشت سالروز ورود آزادگان امسال 26 مرداد هم‌زمان در سراسر کشور یعنی 30 استان کشور و شهرستانهای مختلف در به همت نهادهای نام‌برده در همکاری با موسسه فرهنگی و هنری پیام آزادگان برگزار می‌شود.

خوب‌نژاد افزود: همچنین سه ویژه‌برنامه ملی در راستای تجلیل از آزادگان با حضور آقای جهانگیری معاون رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و 1000 نفر از آزادگان منتخب در تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین با مشارکت سازمان باغ‌موزه دفاع مقدس، در 27 و 28 مرداد طی دو شب برای دو گروه از آزادگان به همراه خانواده آن‌ها برنامه‌های شاد و متنوعی خواهیم داشت.

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان با اشاره به افتتاح خانه موزه سید آزادگان در خانه قدیمی و اجدادی حاج آقا ابوترابی، ابراز کرد: امسال در قزوین برنامه‌ای از امروز آغاز شده است که آثار خاندان حاج‌آقا ابوترابی در این برنامه با حضور هنرمندان و شخصیتهای کشوری و لشگری به نمایش گذاشته می‌شود.

خوب‌نژاد افزود: همچنین برای موضوع استقبال از آزادگان در قالب نقاشی، مسابقه، کتاب‌خوانی، دل نوشته در 14 محله قزوین برنامه‌هایی با حضور آزادگان از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه عکس از سید آزادگان و سایر آزادگان، تجلیل از آزادگان در برنامه‌های محله‌ای را خواهیم داشت که به همت شهرداری قزوین برگزار می‌شود اما اصل کار را موسسه فرهنگی پیام آزادگان تقبل کرده است.

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان با اشاره به فعالیت‌های موسسه پیام آزادگان، عنوان کرد: این موسسه کتاب‌های زیادی را به چاپ رساند که از 8 جلد آن تحت عناوین «آبی‌تر از آسمان»، «علی فرعون»، «غربت باران»، «من علی‌رضا متولد آپاتان»، «واگویه‌های سید از همرزمان شهید همدانی» 25 مرداد از ساعت 15 تا 18 در خانه کتاب‌سرای اهل‌قلم رونمای خواهد شد.

خوب‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین توسط این موسسه تعداد 10 مستند تلویزیونی تولید شده است که قرار است در صداوسیما پخش شود و از آزادگان در تلویزیون دعوت‌شده تا خاطرات خود را بیان کنند.

 وی با اشاره به دغدغه آزادگان گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان نظام حتی در سطوح قوا می‌گویند شهداء، جانبازان و ایثارگران و نام آزادگان را به زبان نمی‌آورند این بی‌توجهی به‌نوعی آزادگان را در پروسه ادغام عملاً از عملیات توجه مسؤولان جدا کرده است.

جانشین مدیرعامل موسسه پیام آزادگان افزود: اگر قرار است روحیه فداکاری را در جوانان ترویج کنیم باید از حماسه‌آفرینان و آزادگان به‌عنوان قشری که درد و رنج اسارت را تحمل کردند همواره یاد شود.

خوب‌نژاد با اشاره به چالش جدی آزادگان در شرایط فعلی عنوان کرد: بحث درمانی و بهداشتی از چالشهای جدی آزادگان است با توجه به اینکه رزمندگان میانگین سنی 20 یا 21 سال داشتند و امروز میانگین سنی آنها 49 یا 50 است تازه آلام اسارت آنها خود را نشان می‌دهد، ما در آزادگان شاهد مرگ‌ومیرهایی هستیم که طبیعی نیست مقداری هم‌شیب آن بیشتر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمار فوتی‌های آزادگان در سن متوفی پایین است بیشتر آنها مشکل گوارشی و قلبی دارند، بنابراین درخواست ما از مسؤولان این است که یک‌پایش سلامت جدی در مراکز مجهز درمانی برای آزادگان راه‌اندازی کنند که از همه اعضای بدن آنها چکاب شود./807/202/ب3

ارسال نظرات