۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۴۳۷۳۵

کتاب «سید آسایشگاه 15» در تبریز رونمایی شد

کتاب «سید آسایشگاه 15» با محوریت خاطرات اسارت دوران هشت سال دفاع مقدس و تبیین زوایای تاریک زندگی اسرای ایرانی در تبریز رونمایی شد.
رونمایی از کتاب «سید آسایشگاه ۱۵»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم رونمایی از کتاب «سید آسایشگاه 15»؛ آخرین اثر ساسان ناطق، نویسنده و مدیردفتر داستان مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری تبریز امروز با حضور راوی اثر سیدجمال ستاره دان، سردار عزت الله جعفری؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، حسن میلانی؛ رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.


نویسنده کتاب «سیدآسایشگاه ۱۵» در این مراسم که با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت، نویسندگان و راویان خاطرات دفاع مقدس و اعضای کارگروه تاریخ شفاهی حوزه هنری استان در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: خاطرات اسارت نوری است که می تواند زوایای تاریک زندگی اسرای ایرانی در اردوگاه‌های دشمن بعثی را نشان دهد.


وی با بیان این‌که خاطرات اسارت، خاطرات امید است؛ امید به رهایی، امید به زندگی و بودن درکنار خانواده است، خاطرنشان کرد: جنس مقاومت زندگی اردوگاهی از جنس فرهنگی است؛ باید دقت کنیم ارزش و اعتبار خاطرات و آثار دفاع مقدس را با تصمیم های نسنجیده و یا آثار نازل پایین نیاوریم.


نویسنده کتاب «سید آسایشگاه ۱۵» تاکید کرد: دفاع مقدس قدی رشید و افراشته دارد و بایدان را به زیبایی نشان دهیم. ویژگی بارز این اثر در مقایسه با سایر آثار دقت در ارائه جزئیات وقایع است؛ خاطرات آزادگان جذابیت و ویژگی خاص خود را دارد، یکی از این ویژگی ها رویارویی بی واسطه با عراقی هاست.


همچنین حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در نشست نقد و بررسی کتاب «سید آسایشگاه 15» اظهار داشت: باید ادبیات دفاع مقدس را بیشتر وارد فضای دانشگاه ها کرده و در دوره کارشناسی نیز این واحد درسی را همچون دوره کارشناسی ارشد ایجاد کنیم.


وی با اشاره به فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب درباره جنگ نامتقارن، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز جنگ نامتقارنی علیه رزمندگان کشورمان در جریان بود که سلاح ایمان و ایثار رزمندگان کشورمان موجب شد پیروزی ارزشمند آن ها در این عرصه حاصل شود.


میلانی با بیان این‌که دشمنان تلاش دارند با بدل سازی روحیه ایثار رزمندگان اسلام، گروه های تروریستی را برای مقابله با رزمندگان حوزه مقاومت آماده کنند، گفت: دشمنان از کمترین فرصت ها استفاده کرده و باورهای غلط خود را در قالب حقیقت جای داده و ارائه می دهند، ما نیز باید از فرصت های موجود برای ارائه باورهای درست خود به جامعه جهانی تلاش کنیم./935/پ202/ق

 

ارسال نظرات