۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۵۱۱
حجت الاسلام عالي مطرح كرد:

شرايط حضور شياطين را در خانه ها فراهم نكنيم/ انس با قرآن برکات الهی را نازل می کند

حجت الاسلام عالي از حضور شياطين در خانه ها با فراهم شدن ابزار شيطان و آلوده شدن خانه ها به عنوان يكي از آسيب هاي جدي جامعه نام برد و گفت: با تهيه ابزار شيطان در خانه شرايط فراهم شدن 3 هزار شبكه ماهواره فراهم شده و روابط زن و شوهر را تيره و تار كرده است.
حجت الاسلام مسعود عالي حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام مسعود عالي پنجشنبه شب، در هشتمين جشنواره ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› در كاشان، بركت در زندگي انسانها را مهم دانست و گفت: خيلي از افراد كتاب نوشتند اما كتابهاي آنها در قفسه هاي كتابخانه ها در حال كتاب خوردن است.

وي افزود: اما يكي هم كتاب مفاتيح را نوشت كه در كنار قرآن در همه خانه ها وجود دارد و اين كتاب انسانهاي زيادي را با خدا مرتبط كرد و با خدا انس گرفتند و مناجات كردند و اشك ريختند.

حجت الاسلام عالي يادآور شد: امروز همه زائران امام رضا(ع) كه به حرم ايشان مشرف مي شوند، يك مفاتيح و يا يك كتابچه اي كه از منتخب نوشته هاي مفاتيح است را به عنوان يك محدث قمي به همراه داشته و با تلاوت آن محدث قمی در ثواب زيارت همه زائران امام رضا(ع) شريك است، اين عمر با بركت است.

كارشناس ديني رسانه ملي ادامه داد: ابن بابويه «شيخ صدوق» كه زيارت آن نزديك تهران در شهر ري است، يكهزار سال قبل و در زمان غيبت صغري زندگي مي كرد، ابن روح پدر 50 ساله شيخ صدوق از يكي ابواب امام زمان(عج) خواست از حضرت درخواست كند براي او دعا كند تا خداوند فرزندي به او بدهد و امام زمان(عج) در نامه اي دو كلمه اي برايش نوشت به زودي خداوند دو فرزند مبارك به تو مي‌دهد كه يكي از اين دو فرزند همين شيخ صدوق است.

وي افرود: شيخ صدوق 70 سال عمر كرد  و در اين مدت 70 ساله عمر با بركت خود 300  كتاب نوشت كه يكي از اين كتاب ها «من لا يحضره الفقيه» است كه از هزار سال قبل‌ تاكنون به عنوان يكي از منابع حديث شيعه است.

به گفته وي، بركت صرف زياد بودن نيست، شيطان هم عمرش خيلي طولاني است اما فقط شيطنت اش زياد مي‌شود، بنابراين برخي فقط عمرآنها به ظاهر70 سال است اما به اندازه 800 سال خاصيت داشتند.

حجت الاسلام عالي از انس با قرآن، بعنوان يكي از عوامل بركت زندگي انسانها نام برد و يادآورشد: پيامبراكرم(ص) فرمود، خانه اي كه قرآن در آن خوانده مي شود خير و بركت آن زياد مي  شود و گشايش به آن خانه پيدا مي شود.

اين استاد سطح عالي حوزه علميه قم تأكيد كرد: اگر كسي با قرآن انس داشته باشد، حضور خدا در زندگي او پر رنگ مي شود چرا كه قرآن كتاب خدا است و چنانچه قرآن وارد زندگي انسانها شود، خدا به زندگي آنها وارد شده است.

در قرآن محوريت با خدا است

وي اظهار داشت: بر خلاف برخي از كتابهاي تحريف شده از جمله تورات و انجيل‌كه خدا در اين كتابها حضور ندارد و محوريت با خدا نيست و محوريت با انسان است و قدرت انسان در انجيل و تورات از خدا بيشتر است و انسان در آن محور است، در قرآن محور با خدا است و زندگي و مرگ و رزق و علم و شفا با خدا است.

كارشناس برنامه سمت خدا با بيان اينكه هركس با قرآن انس بگيرد خدا به زندگي او وارد مي شود، اذعان كرد: هنوز قرآن به زندگي ما وارد نشده است و به عنوان زينت مجالس ما است، در حالي كه روايت است اگر كسي روزانه 10 آيه تلاوت كند از غافلان محسوب نمي‌شود و چنانچه بيشتر از 10 آيه تلاوت كند، جزو افرادي  است كه حواس او جمع است.

حجت الاسلام عالي بر تلاوت قرآن در خانه ها تأكيد كرد و با اشاره به اينكه، پيامبراكرم(ص) مي فرمايد هر كس در خانه قرآن بخواند بركت او زياد مي شود، گفت: در كتاب اصول كافي روايت است، خانه هاي خود را با تلاوت قرآن نوراني كنيد و مانند قبرستان سرد و بي صدا نكنيد و صداي ذكر در آن طنين انداز باشد.

وي يكي از آسيب هاي امروز را تلاوت نكردن قرآن درخانه ها دانست و گفت: تلاوت قرآن در مساجد فرهنگ خوبي است تا كساني كه فرصت تلاوت ندارند در مسجد اين فرصت برايش شود، اما يك آسيب هم دارد كه وقتي در مسجد تلاوت قرآن شود، ممكن است از تلاوت در قرآن در خانه غافل شود.

شرايط حضور شياطين را در خانه ها فراهم نكنيد

استاد سطح عالي حوزه علميه قم در ادامه از حضور شياطين درخانه ها با فراهم شدن ابزار شيطان و آلوده شدن خانه به عنوان يكي از آسيب هاي جدي جامعه نام برد و ابراز داشت: با تهيه ابزار شيطان در خانه شرايط فراهم شدن 3 هزار شبكه ماهواره فراهم و روابط زن و شوهر را تيره و تار كرده است.

حجت الاسلام عالي همچنين اينترنت را يكي از عوامل آسيب هاي اجتماعي دانست و خاطرنشان كرد: بيش از 90 درصد از جوانان كشور، كاربر اينترنت و فضايي هستند كه 300 تا 400 ميليون سايت مبتذل دارد كه اين آمار نيز نمي تواند واقعيت هاي فاجعه فضاي مجازي باشد.

به گفته وي مديريت شبكه هاي اجتماعي روابط فاميلي و غيرت و حيا و عفت جامعه را تحت الشعاع و تأثير خود قرار داده است.

وي با بيان اينكه نمي توان از فضاي مجازي استفاده نكرد، بلكه بايد از اين تكنووژي استفاده درست كرد، اظهار داشت: فضاي مجازي بدون اينكه مديريت ‌شود بي در و پيكر رها شده است و جوانان و نوجوانان و بزرگترها نيز استفاده مي‌كنند و اخلاق و روحيات و ارتباطات خانوادگي را تغيير داده است.

حجت الاسلام عالي گفت: نبايد منتظر تشكيل جلسه شوراي عالي فضاي مجازي ماند تا به ما بگويند چكار كنيد، بلكه حداقل كاري كه مي توان انجام داد كاري است كه پيامبر اكرم(ص) گفت، شيطان را از خانه هاي خود بيرون كنيد.

وي افزود: اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد، خانه اي كه در آن قرآن تلاوت مي شود و ذكر خدا در آن است، بركت اين خانه زياد مي شود و ملائكه در آن حضور و شيطان از آن خارج مي شود.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم يادآور شد: مجالس خانگي ساده حديث كسا، سبب نزول رحمت الهي است و ملائكه از عرش پايين آمده و براي آنها و افراد خانه دعا مي‌كنند، از اين رو آيت الله بهجت، حديث كسا را معجزه دانسته و گفته، خانه اي كه در آن حديث كسا خوانده شود، پنج تن آل عبا در آن خانه حضور پيدا مي‌كنند.

لازم به ذكر است، هشتمين جشنواره  ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› همراه با چهاردهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) به مدت 10 شب از 14 تا 24 مرداد ماه دردهه كرامت از ميلاد حضرت معصومه(س) تا ميلاد امام رضا(ع) با بيش از 80 عنوان برنامه توسط مؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان در محوطه روباز جنب سالن ورزشي جهان پهلوان تختي اين شهرستان برگزار مي شود./1307/201/ب2

 

ارسال نظرات