۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۴۲۸۷۲
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم حمایت بیشتر بانکهای خراسان شمالی از سرمایه‌گذاری در استان

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر بانکهای خراسان شمالی از سرمایه‌گذاری در استان، گفت: متأسفانه اکنون بانک‌های خراسان شمالی وظیفه خود در حمایت از سرمایه‌گذاری را به‌ درستی انجام نمی‌دهند.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست با استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دوشنبه‌ شب در نشست مشترک ائمه جمعه استان با استاندار، بر حمایت از تولید داخلی خراسان شمالی و تقویت صنایع خرد و متوسط استان تأکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بیست و یکم مردادماه به‌ عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: توجه به این بخش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا با تقویت صنایع کوچک و متوسط، حوزه اشتغال نیز رونق گرفته و بخشی از معضل بیکاری جوانان حل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91 سه محور کشاورزی، صنعت و گردشگری را به‌ عنوان سه اولویت توسعه این استان مطرح کردند، افزود: در این راستا باید توجه مسؤولان و مدیران استانی و ملی به این سه بخش افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: با وجود لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران، اکنون برخی سرمایه‌گذاران با مراجعه به دفتر امام جمعه از حمایت نکردن بانکها و برخی از مسؤولان استانی و شهرستانی گلایه دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متأسفانه بانکهای استان هم به وظیفه قانونی خود در حمایت از سرمایه‌گذاران به‌ درستی عمل نکرده و همکاری مناسبی با آنها ندارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع کوچک و متوسط استان به دلیل مشکلات مالی یا غیرفعال و تعطیل بوده و یا با ظرفیت ناقص فعالیت می‌کنند، در حالی که اگر بانک‌ها از این صنایع حمایت می‌کردند، بخش اعظم این مشکلات و کاستی‌ها مرتفع می‌شد.

 

وی ادامه داد: شماری از سرمایه‌گذاران تمامی سرمایه خود را در راه تولید و صنعت هزینه کرده و اکنون برای تداوم فعالیت نیازمند حمایت ویژه دولتی هستند؛ از این‌ رو از استاندار جدید خراسان شمالی انتظار می‌رود حل مشکلات صنایع و کاستی‌های بخش تولید را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اکنون در حالت خوشبینانه 60 درصد صنایع و در حالت بدبینانه 90 درصد صنایع خراسان شمالی تعطیل و یا در حال احتضار هستند که این مسأله ملی و فرا استانی بوده و از دولت یازدهم انتظار می‌رود برای بهبود این وضعیت چاره‌ای بیندیشد.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به مبلمان شهری مطابق با فرهنگ اسلامی در استان خراسان شمالی تأکید کرد و افزود: باید همه ساخت‌وسازها و طرح‌های توسعه‌ای استان با پیوست فرهنگی همراه باشد.

 

وی همچنین با اشاره به لزوم تکمیل سریع‌تر پروژه چهاربانده کردن محور بجنورد- جنگل گلستان، اظهار کرد: در حالی که در این جاده به‌ صورت روزانه تصادف‌های وحشتناک و مرگباری صورت می‌گیرد، نباید به دلیل مسائلی چون کمبود بودجه در تکمیل این طرح تعلل صورت گیرد.

 

گفتنی است، در این نشست مسائلی چون تداوم برگزاری نشست استاندار با ائمه جمعه، تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار و توجه جدی به مشکلات کشاورزان، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به‌ویژه مصلاهای نماز جمعه، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و توجه ویژه به مسائل فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت./9314/202/ب2

ارسال نظرات