۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۴۲۵۷۶

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

جشنواره تئاتر رضوی؛ برکت خراسان شمالی، برگزاری مسابقات قرآن در زندان‌های استان و اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی به میزبانی بجنورد عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی این استان، گفت: برگزاری این جشنواره را یک کار فرهنگی و نیاز استان بود.

وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی به لحاظ هم‌جواری با امام رضا (ع)، با نام این امام همام پیوند خورده است، بنابراین باید در ترویج فرهنگ رضوی پیش‌قدم باشیم.

نوروزیان با بیان اینکه وظیفه‌ داریم درزمینهٔ آنچه مربوط به فرهنگ رضوی و امام رضا (ع) است کار انجام دهیم، تصریح کرد: این افتخار نصیب خراسان شمالی شده است که برای هفتمین دوره این جشنواره را برگزار کند.

برگزاری مسابقات قرآن در زندان‌های خراسان شمالی

همزمان با ایام دهه کرامت، اختتاميه مسابقات قرآن كاركنان و سربازان وظيفه زندان‌های استان خراسان شمالی برگزار شد.

سیزدهمین دوره مسابقات قرآن كريم كاركنان زندان‌های استان خراسان شمالی با شركت 71 نفر در دو بخش كاركنان و سربازان وظيفه و در پنج رشته قرائت، مفاهيم، حفظ، ترتيل و اذان به مدت يك روز در محل اداره زندان بجنورد برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات از كاركنان و سربازان وظيفه زندان‌های اسفراین، شیروان، بجنورد، کانون اصلاح و تربیت و اداره کل زندان‌های خراسان شمالی بودند.

در آیین اختتامیه این برنامه فرهنگی و قرآنی از برگزيدگان با اهداء لوح سپاس و هدايایی تجليل شد و منتخبان جواز حضور در مسابقات كشوری را دريافت كردند.

برگزاری اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی 24 مرداد

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی 24 مرداد در استان برگزار می‌شود و از افراد برتر این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به مناسبت دهه کرامت برگزارشده که با استقبال خوب مردم استان مواجه شد، اضافه کرد: افزون بر 20 هزار نفر در جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در استان خراسان شمالی شرکت کردند.

به گفته جهانی جشنواره کتاب‌خوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا (ع) ویژه رده‌های سنی گوناگون برگزار شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

آزادی جوان‌ترین و مسن‌ترین زندانیان غیر عمد خراسان شمالی به مناسبت دهه کرامت

رضا استاجی، مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی از آزادی جوان‌ترین و مسن‌ترین زندانیان حوادث رانندگی استان همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: امروز، یکشنبه هفدهم مردادماه جوان 24 ساله و مرد 60 ساله که در حوادث رانندگی مرتکب قتل غیر عمد فردی شده بودند با تلاش مددکاران و کمک مالی خیرین ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی افزود: جوان‌ترین زندانی حوادث رانندگی استان راکب موتورسیکلت 24 ساله‌ای است که سال گذشته طی حادثه تصادف در ماه حرام مرتکب قتل غیر عمد شد و محکوم به پرداخت 226 میلیون تومان دیه شد.

به گفته استاجی، 183 میلیون ریال از دیه فرد مقتول توسط بیمه ایران واریز شد و 40 میلیون تومان نیز از سوی ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت شد و سه میلیون تومان نیز توسط خود فرد تأمین شد.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی همچنین از آزادی زندانی 60 ساله مشهدی که بر اثر سانحه تصادف از سال 93 در زندان‌های خراسان شمالی به سر می‌برد، خبر داد./9314/101/ب2

ارسال نظرات