۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۴۲۴۰۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی:

سرودن اشعار در وصف اهل بیت نشانه پیوند شعرا با خاندان عصمت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ابراز احساس و ارادت شعرای مسلمان به اهل بیت(ع) را نشانه وجود پیوند عمیق مردم با سلاله نبی(ص) دانست و گفت: امروز به حق شعرای ما درمورد اهل بیت(ع) اوج عشق و محبت خود را نشان می دهند و لازم است که در این عرصه بیشتر کار شده و دوام یابد.
اهل بیت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی عصر شنبه در یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روا است که در چنین مراسمی یادی از شهدای گرانقدر اسلام به ویژه دوران دفاع مقدس بکنیم که امنیت و آسایش فعلی خود را مدیون این عزیزان هستیم.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهرمندی از اشعار شعرای حاضر در جشنواره، افزود: شعر اوج علاقه و احساس انسان را به نمایش می گذارد و شاعر نهایت آرزوی خود را در چند جمله عمیق هنری بیان می کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در مورد انکار رسالت نبی خاتم(ص) از سوی مشرکان، گفت: شعر به حدی عظیم است که سران زبان زد عرب در سرودن اشعار و قصیده های عمیق، وقتی می خواهد به پیامبر اکرم(ص) تهمت بزند، ایشان را شاعر خطاب می کند.

 

وی با توصیف ویژگی های شعر نمونه و عالی، ادامه داد: شعر زبانی است که همه مردم آن را فهمیده، حظ برده، به عمق کلام شاعر پی برده و از آن تأثیر می پذیرد و ما اثرگزاری شعر را در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدیم.

 

رادفر با اشاره به نشر سروده های شعرای دهه اول انقلاب در میادین نبرد و ایجاد شوق بین جوانان به واسطه این اشعار، یادآور شد: سروده های صادق آهنگران نتیجه عمق کلام شاعرانی بود که احساس رزمنده ها را تهییج کرده و سبب رسیدن آنان به اوج ایثار و از خودگذشتگی می شد.

 

وی با تأکید بر این مسأله که شعر باید در خود تعهد را نشان دهد، ادامه داد: شاعر متعهد نمی تواند درد مردم جامعه را نبیند، شاعر حقیقی کسی است که درد و رنجها را مشاهده کرده و آن را با زبان شعر به تصویر بکشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شاعر با یک بیت از شعر خود دنیا را به تصویر می کشد، اما اگر بخواهیم دنیا را به وسیله اسباب دیگری معرفی کنیم، باید از دوربینها، امکانات و ابزار فراوانی استفاده کرده و اعتبارات کلانی را خرج این مسیر کنیم.

 

وی ابراز احساس و ارادت شعرای مسلمان به اهل بیت(ع) را نشانه وجود پیوند عمیق مردم با سلاله نبی(ص) عنوان و اضافه کرد: امروز به حق شعرای ما درمورد اهل بیت(ع) اوج عشق و محبت خود را نشان می دهند و لازم است که در این عرصه بیشتر کار شده و دوام یابد.

 

رادفر در پایان گفت: از تمام کسانی که این امکان را در آذربایجان غربی فراهم کردند تا جشنوار شعر بین المللی رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار شود، تقدیر و تشکر می کنم.

 

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری عصر امروز در ارومیه با اجرای مراسم اختتامیه و تجلیل از شعرای برتر و منتخب به پایان رسید./936/202/ب2

ارسال نظرات