۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۴۲۳۹۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ماندگاری زبان هنر و تئاتر در جامعه، احیای ریشه‌های هنرهای نمایشی با تئاتر رضوی و اقتصاد مقاومتی؛ مبنای کار جهاد دانشگاهی عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی زبان هنر و تئاتر را یکی از جریانات ماندگار در جامعه دانست.

 

وی با تأکید بر توسعه این جشنواره در شهرستان‌ها و جاری شدن فرهنگ رضوی توسط زبان هنر و تئاتر، گفت: تأثیرگذاری نمایش به‌مراتب از مطالعه چندین کتاب بیشتر است.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی اقدام فرهنگی مؤثری است که هفت دوره در خراسان شمالی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این استان در حوزه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و هنرمندان از استعدادهای خوبی برخوردار است.

 

ریشه‌های هنرهای نمایشی با جریانی نظیر تئاتر رضوی احیا می‌شود

هوشنگ توکلی، مشاور دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: ریشه‌های محکم هنرهای نمایشی با جریانی نظیر تئاتر رضوی احیا می‌شود.

 

وی با اشاره به آیین‌ها و رفتارهای فرهنگی هنری در گذشته، افزود: باید این ریشه‌های محکم را دوباره در جامعه احیا و با تحقیق در حوزه علوم انسانی سبب حفظ و آشنایی مردم با این میراث کهن شویم.

 

توکلی با بیان اینکه با این اعتقاد بهترین آیین‌ها و رفتارهای فرهنگی هنری طایفه خود را از دست دادیم و آن به علت عدم آشنایی و مقاومت با واژه‌ها است و گفت: هرچقدر تجدد وارد سرزمین و فرهنگ ما شد، رفتارهایمان نیز با ریشه‌ها فاصله گرفت.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره تئاتر رضوی بتواند واژه‌ها و رفتارها را تصحیح کند، عنوان کرد: ریشه‌های محکمی از گذشته وجود دارد و باید با جریان‌هایی نظیر تئاتر رضوی احیاء شود.

 

اقتصاد مقاومتی مبنای کار جهاد دانشگاهی است

احسان عباسی، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی مبنای کار جهاد دانشگاهی است.

 

وی با اشاره به 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد به تعبیر مقام معظم رهبری مولود مبارک انقلاب است که از ابتدا تاکنون مورد الطاف بی‌کران ایشان بوده است.

 

عباسی خاطرنشان کرد: آنچه اکنون در حوزه‌های اشتغال دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی، تولید علم و تجاری‌سازی دانش در جامعه مطرح می‌شود، مقولاتی است که در جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس این نهاد مبنای کار است.

 

وی پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان به‌منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور، افزایش سهم تولید، صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه نخست اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه را از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که در دستور کار جهاد دانشگاهی است.

 

94 هزار نیازمند خراسان شمالی زیرپوشش مراکز نیکوکاری کمیته امداد هستند

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بر ضرورت مشارکت خیران در کمک به مراکز نیکوکاری تأکید کرد و گفت: 94 هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش مراکز نیکوکاری هستند که نیاز به حمایت‌های نیکوکاران دارند.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 10 درصد از جمعیت استان به‌صورت مستمر زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفته‌اند، افزود: با توجه به جامعه هدف این نهاد، حمایت خیران در افزایش خدمات مراکز نیکوکاری ضروری است.

 

اهرابی گفت: با توجه به گسترش فعالیت‌های مراکز نیکوکاری و واگذاری برخی تصدی‌های کمیته امداد به‌منظور خدمات‌رسانی آسان به نیازمندان در حال انجام است که به‌زودی عملیاتی می‌شود./9314/303/ب2

ارسال نظرات