۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۴۱۸۸۰
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

برخی با چوب افراطی گری انقلاب را می کوبند/ بی بصیرتی سبب حرکت بر اساس نقشه دشمن می شود

عضو جامعه مدرسین با بیان این که برخی نمی خواهند واقعیت را ببینند و بفهمند، گفت: برخی دیگر دوست دارند که واقعیت را بفهمند اما قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را ندارند و فریب می خورند و با یک روی خوش آمریکا نتایج نادرستی می گیرند، برخی از مسؤولان نیزاعلام کردند ما اوباما را مرد شریفی یافتیم که نشان ازعدم بصیرت است.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار گوناگون مردم، سختی قبولی بدعهدی آمریکا از سوی برخی را مورد توجه قرار دارد و گفت: دو عامل برای این مسأله می تواند وجود داشته باشد.

 

وی افزود: یکی مسائل بنیادین فکری است، برخی معتقد هستند که لیبرالیسم غربی نظای مطلوبی است و آمریکا تلاش می کند که سایر کشورها فرهنگ غربی را بپذیرند و چه اشکالی دارد که فرهنگ برای برای ما مطلوب باشد تا آمریکا با ما کنار بیاید و در این صورت مشکلی نخواهیم داشت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که این تفکر باطل بوده و بر پایه الحاد و انکار ادیان آسمانی، خدا، رسالت پیامبر و ارزش های انسانی است، اظهار داشت: در نظام و تفکر دینی امکان ندارد که قابل جمع باشد، استکبار جهانی همانگونه که قرآن می فرماید با مسلمانان دشمنی می کند مگر این که آن ها از دین و ارزش ها دست بردارند.

 

وی ادامه داد: کشورهای مزدور منطقه که اسم کشور اسلامی دارند اصلا برایشان مهم نیست که ارزش های اسلامی پیاده شود یا نشود از این رو آمریکا با آن ها هیچ کار ندارد و حتی آن ها را کمک کرده و تأیید می کند، این طرز تفکر می گوید که نباید با آمریکا درگیر بلکه باید تسلیم شد؛ در دوران اصلاحات در سند پشتیبان 5 ساله که نوشته شد صریحا گفتند که باید به غرب یا شرق وابسته شویم و اسرائیل را به رسمیت بشناسیم.

 

برخی می گویند فرهنگ غربی فرهنگ الگو است

آیت الله رجبی با بیان این که برخی از افراد قبلا گفتند که ما تا کی باید با آمریکا سر ستیز داشته باشیم، ابراز داشت: این افراد می گویند آن ها یک فرهنگ هستند و ما یک فرهنگ هستیم و فرهنگ آن ها بد نیست، حتی برخی می گویند فرهنگ الگو فرهنگ غربی است.

 

دشمنی آمریکا توهم نیست

وی عنوان کرد: هرچه به این افراد گفته شود که دشمنی وجود دارد می گویند که دشمن توهم است آن ها فقط می خواهند فرهنگ خود را پیاده کنند و اجازه دهید، عده ای نیز در اثر ضعف بصیرت و بینش سیاسی دچار مشکل می شوند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این افراد تصور می کنند که اگر آمریکا با ما دشمنی می کنند به دلیل این است که به قول آن ها شعارهای تند و افراطی دادیم و آن ها را سر لج آورده ایم که آمریکا نیز درصدد انتقام است.

 

برخی با چوب افراطی گری انقلاب را می کوبند

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) حتی در وصیت نامه خود تذکر دادند که برخی توهم چنین چیزی دارند، رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرمودند که برخی فکر می کنند باید دست از شعارهای انقلابی برداریم چون تندروی و افراط بوده که تفکری اشتباه است، این افراد با چوب افراطی گری انقلاب را می کوبند.

 

آیت الله رجبی با بیان این که برخی نمی خواهند واقعیت را ببینند و بفهمند، گفت: برخی دیگر دوست دارند که واقعیت را بفهمند اما قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را ندارند و فریب می خورند و با یک روی خوش آمریکا نتایج نادرستی می گیرند، برخی از مسؤولان نیزاعلام کردند ما اوباما را مرد شریفی یافتیم که نشان از عدم بصیرت است.

 

وی افزود: وقتی بصیرت نباشد انسان دقیقا در چارچوب نقشه ای که دشمن طراحی کرده حرکت می کند، افراد یا باید طرز تفکر بنیادین خود را اصلاح کنند و یا این که باید چشم خود را باز کنند تا واقعیات را ببیند، به اندازه ای دشمنی آمریکا با ایران و ناسازگاری فرهنگ غرب با فرهنگ ما و پوشالی بودن فرهنگ غرب که خود آن ها را به ستوه آورده روشن است که اگر کسی منصفانه و با منطق سخن بگوید واضح است.

 

گوش افرادی که شیفته زرق و برق تمدن غربی هستند بدهکار حقایق نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که گوش افرادی که فریفته زرق و برق تمدن غربی هستند بدهکار حقایق نیست، ابراز داشت: این افراد با وجود این که می دانند آمریکا قبل و پس از انقلاب و امروز در صحنه بین المللی چه می کند اما واقعیت را نمی پذیرند، آمریکا فقط به فکر منافع شخصی خود است و در این مسیر بالاترین جنایت ها را می کند.

 

تسلیم شدگان در برابر آمریکا به خاک مذلت نشسته اند

وی عنوان کرد: این مسأله با دیدن موارد متعدد از جمله برجام روشن است، این مسأله در اثر بی بصیرتی بوده و نمی خواهند بفهمند، عده ای در این وادی افتادند و با وجود همه شواهد آشکار تصور می کنند اگر دست از سخنان خود بردارند در بین ملت جایگاهی نخواهند داشت که این هم یک اشتباه است، اگر این افراد صادقانه بگویند که اشتباه فکر می کردند به نفع خودشان است.

 

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: قرآن برای این حالت دو منشأ بیان می کند که عده ای حقیقت را می فهمند ولی انکار می کنند یعنی حقیقت را می دانند اما به دلیل برتری طلبی یا ظلم به دیگران دست به انکار می زنند، خدا نکند کسانی دچار این دو مورد خطرناک شوند؛ این افراد غافل هستند که کشورهای تسلیم شده در برابر غرب و آمریکا به خاک مذلت نشسته اند./1323/ت301/ج

خبرنگار: محمد قمین

ارسال نظرات