۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۲۶۱

حمله به مردی مسلمان در شمال فرانسه

مرد مسلمان 70 ساله ای در شهر «روآن» در شمال فرانسه هدف حمله اسلام ستیزانه قرار گرفت.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرد مسلمان 70 ساله ای در شهر «روآن» در شمال فرانسه هدف حمله اسلام ستیزانه قرار گرفت.


به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، این مرد که یک روز پس از حمله تروریستی به یک کلیسا و قتل کشیش آن، به دلیل مذهبش مورد خشونت کلامی و فیزیکی قرار گرفت، امروز (دوشنبه) شکایت خود را به مراجع قضایی محلی ارائه داد. تحقیق در این باره آغاز شده است.


به نقل از ایرنا، این پیرمرد سنگالی تبار، که 50 سال است در فرانسه زندگی می کند، ساعت 6 صبح چهارشنبه گذشته به وقت محلی (8 و 30 دقیقه به وقت تهران) در حالی که لباس و کلاه سنتی سنگالی پوشیده بود، مورد آزار و خشونت کلامی و فیزیکی مهاجم قرار گرفت.


مهاجم ابتدا وی را تهدید کرد که گلوی او را خواهد برید. سپس به سر مرد مسن ضربه محکمی زد که سبب شد هوشیاری خود را از دست بدهد.


مرد مسلمان سنگالی به دلیل ضربه ای که به جمجمه اش وارد شد، سه روز توانایی انجام کارهای روزانه خود را نداشته است.


این مرد مسلمان که به مسجد «سن اِتیِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) رفت و آمد داشته، می گوید بشدت از کشته شدن کشیش کلیسای منطقه متاثر شده است.


دو تروریست مسلح سه شنبه گذشته «ژک امل» (Jacques Hamel ) کشیش 84 ساله کلیسای سن اِتیِن دو روورای در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه کلیسا را کشتند.


گروه تروریستی «داعش» مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت.


مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده و شوکه شده بودند، بسرعت در پیام هایی این اقدام را «وحشیانه و بزدلانه» توصیف و محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.


مسلمانان فرانسه همچنین در پاسخ به فراخوان شورای مسلمانان فرانسه، دیروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت کشیش ژک امل که در کلیسای جامع «روآن» برگزار شد، شرکت کردند./982/ب103/د

ارسال نظرات