۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۴۱۲۲۲
حجت‌الاسلام رستمياني خبر داد؛

آمادگی مدرسه علمیه عباسقلی خان برای ایجاد دفتر مشاوره

مدير مدرسه علميه عباسقلي‌خان شاملو با بیان اینکه استفاده از مشاوره در موضوعات مختلف و لزوم تسهیل در ارائه آن به طلاب و خانواده های آنان ضروری است، گفت: بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، دريافت مشاوره از افراد امين، متخصص و متعهد از جمله مسائل مهم و لازم در زندگي امروزی است.
مدرسه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین جلسه از سلسله جلسات مدارس علمیه با عنوان «مدارس علمیه، مرکز مشاوره، همدلی و همراهی» صبح امروز در اتاق مدیریت مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو مشهد برگزار شد.


حجت‌الاسلام علي رستمياني، مدير مدرسه علميه عباسقلي‌خان شاملو در این جلسه با بیان اینکه استفاده از مشاوره در موضوعات مختلف و لزوم تسهیل در ارائه آن به طلاب و خانواده های آنان ضروری است، اظهار داشت: بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری، دريافت مشاوره از افراد امين، متخصص و متعهد از جمله مسائل مهم و لازم در زندگي امروزی است.


وی با بیان اینکه با توجه به نياز جامعه و حوزه علميه، ضرورت دارد رشته‌اي تخصصي در خصوص تربيت مشاوران اسلامي، در يك مركز تخصصي و زير نظر حوزه علميه ايجاد شود و در جهت تبيين سبك زندگي ديني تلاش کند، خاطر نشان کرد: لزوم تبيين اهداف و انگيزه‌هاي تحصيلي، هويت و زي طلبگي براي طلاب و حوزویان از درجه و اهميت بالایی برخوردار است.


مدير مدرسه علميه عباسقلي‌خان شاملو ضمن اعلام آمادگی این مدرسه جهت ایجاد دفتر مشاوره در این مدرسه علمیه، افزود: نظر به اين‌كه طلاب اين مدرسه اكثراً متأهل هستند، مشاوره‌هايي در حوزه تربيت فرزند، همسرداري و مهارت‌هاي زندگي ضروری است.


همچنین حجت‌الاسلام اسماعيل‌نژاد، مدير مركز مشاوره معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان در ادامه ضمن ارائه گزارشی به تبيين رويكردهاي جديد اين مركز بر لزوم برگزاري مشاوره‌هاي جمعي هم‌چون سلسله جلسات سخنراني‌هاي مشاوره‌اي، مشاوره‌هاي گروهي و كارگاه‌هاي مشاوره‌اي نیز اشاره و تاکید کرد.

 

خاطر نشان می شود، سلسله بازديد‌هاي مديران و مسؤولان مركز مشاوره معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان از مدارس علميه برادران با عنوان «مدارس علميه، مركز مشاوره، همدلي و همراهي» با هدف تعامل و ارتباط بيشتر و نزديك‌تر با مدارس علميه برگزار مي‌شود./202/859/ب1

ارسال نظرات