۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۵۸۳

افزایش تبعیض علیه مسلمانان در فرانسه و انگلیس

تبعیض دینی علیه مسلمان در سراسر جهان در حال افزایش است و طیف وسیعی از حملات فیزیکی و لفظی را شامل می‌شود که بیشتر علیه بانوان مسلمان رخ می‌دهد.
مسلمانان در فرانسه و انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد بالای این حوادث در حالی سبب افزایش نگرانی‌ها شده که آمار دقیقی از این حملات علیه مسلمانان در دست نیست زیرا بسیاری از این حوادث به دلیل ناامیدی از رسیدگی، گزارش نمی‌شوند.


در میان افزایش تبعیض علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی دو کشور فرانسه و انگلیس شاهد جهش چشمگیری در خشونت‌ و تبعیض علیه مسلمانان به ویژه زنان مسلمان به دلیل حجاب هستند.


به گزارش ایکنا، اهانت به مجری محجبه شبکه ۴ فرانسه از سوی روزنامه پرتیراژ «سان» در انگلیس، پاره کردن حجاب یک زن مسلمان، ضرب و شتم و بیرون انداختن زن مسلمان از اتوبوسی در لندن، اخراج زن مسلمان از سالن اپرا در فرانسه، ضرب و شتم دانشجوی محجبه مسلمان تا سر حد بیهوش شدن وی در انگلیس از نمونه‌های این تبعیض‌ها و خشونت‌ها هستند.


فیاض مغول، مدیر دیده‌بان اسلام‌هراسی انگلیس می‌گوید: گرچه موارد تبعیض و خشونت در انگلیس آمار بالایی دارد و به طور مرتب بر میزان آن افزوده می‌‌شود اما باید توجه داشت که در انگلیس تلاش بیشتری برای ثبت حوادثی که علیه اقلیت مسلمان انجام می‌شود، صورت گرفته است.


وی افزود: اینکه آماری از اسلام‌هراسی در اتریش یا مجارستان وجود ندارد نشان‌دهنده وضعیت خوب مسلمانان در این کشورها است؟ اینطور نیست زیرا مسلمانان در این کشورها به مراتب وضعیت بدتری دارند و با احساسات منفی بیشتری مواجه هستند.


فیاض مغول گفت: تعداد حوادث ناشی از اسلام‌هراسی در فرانسه بسیار بیشتر از انگلیس است و اگر نظام درستی برای ثبت این حوادث در کشورهای اروپایی به کار گرفته شود، نشان می‌دهد که آمار و ارقام بسیار بیش از آن چیزی است که اکنون تصور می‌کنیم.


وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا با قرار دادن اسلام‌هراسی در فهرست مسائل مهم کشور، این مسئله را در سطوح بالاتر سیاسی پیگیری کنیم./982/ب102/د

ارسال نظرات