۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۴۵۷
کارشناس امور دینی:

جهان غرب تجسم مغضوب علیهم است

کارشناس امور دینی گفت: امروز جهان غرب تجسم مغضوب علیهم است زیرا اجازه تفکر و تدبر کردن را از انسان ربوده و همانند یک ابزار فاقد قدرت و اختیار او را مجبور به فعالیتی می‌کند که خود می‌خواهد.
ابوالقاسمی حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، کارشناس امور دینی امروز در کلاس درس مفاهیم قرآن که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: قرآن کریم در حوزه رفتاری وظایفی را برای انسان مطرح می‌کند که آن وظایف شامل خود انسان، خالقش، همنوعانش، سایر موجودات زنده و عالم طبیعت تقسیم می‎شود.

 

وی تفکر کردن را نخستین وظیفه برای هر انسان بیان کرد و گفت: خداوند در آیات قرآن کریم بارها انسان را به تفکر و تدبر توصیه کرده و این وجه تمایز و برتری انسان با سایر موجودات است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه اسلام انسان را به تفکر دعوت می‌کند، ابراز کرد: امروز جهان غرب تجسم مغضوب علیهم است، زیرا اجازه تفکر و تدبر کردن را از انسان ربوده و همانند یک ابزار فاقد قدرت و اختیار او را مجبور به فعالیتی می‌کند که خود می‌خواهد.

 

کارشناس امور دینی با اشاره به «آیه انا لله و انا الیه راجعون» گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: بندگان خوب من کسانی هستند که به آینده و گذشته خود تفکر می‌کنند تا بدانند از کجا آمده‌اند، برای چه خلق شده‌اند و به کجا می‌رودند.

 

وی تفکر در شگفتی‌های خلقت را وظیفه دیگر در حوزه رفتاری انسان بیان کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: او خدایی است که زمین را گستراند، کوها و نهرها را در آن قرار داد و از تمام میوه‎ها دو زوج قرار داد؛ انسان شاکر با تفکر به این پدیده‌ها از آن پند و عبرت می‌گیرد و به وجود خالق یکتا پی می‌برد.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: طبیعت برای اولیای الهی عبادتگاه است در حالی که مغضوب علیهم از همین طبیعت برای ظلم و فساد بهره می‌برند و این تفاوت اعظم این دو گروه است.

 

کارشناس امور دینی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: آیا درباره خودشان فکر می‌کنند؛ عنوان کرد: انسان مؤمن به فرآیند و چگونگی رشدش فکر می‌کند و از کوچک ترین تغییر و تحول در وجودش درس‌ها می‌آموزد و به خداوند نزدیک می‌شود.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه ما باید آیات قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ای پیامبر(ص) ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا برای مردم بیان کنی تا بر آیات قرآن فکر کنند.

 

وی افزود: انسان باید قرآن الهی را قرائت و در آیات و مفاهیم آن تدبر کند، حضرت علی(ع) فرمودند: هیچ بهره‌ای بالاتر از آن نیست مگر اینکه انسان به آیات آن تدبر کند.

 

کارشناس امور دینی در پایان خاطرنشان کرد: تفکر در عظمت پیامبر(ص) حقانیت دین اسلام را ثابت می‌کند، چرا که ایشان تاریخ را متحول کرد و انسان‌هایی که بر سر یک قطعه نان یک قبیله را نابود می‌کردند، طوری هدایت کرد که برای حفظ دین جان خود را فدا می‌کردند./813/202/ب2

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات