۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۰۱۴۳
استاد حوزه علمیه:

کنترل جمعیت سیاستی مقطعی بود/ امروز تحدید نسل، مسأله ای جدی است

کارشناس نشست تخصصی «دین، نشاط، زندگی» با بیان این که امروز تحدید نسل، مسأله ای جدی است، گفت: برخی گمان می کنند کنترل جمعیت اشتباهی عقلانی بوده است در حالی که سیاستی مقطعی برمبنای مشکلی مقطعی بود و متأسفانه امروز برخی با بهانه های مختلف با همان روندِ «فرزند کمتر» زندگی می کنند.
فرزند آوری دین، نشاط زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین روح بخش، استاد حوزه علمیه دوشنبه شب، در نشست تخصصی «دین، نشاط، زندگی» با محور اهمیت و ضرورت فرزندآوری در حرم مطهر امام رضا(ع)، کنترل جمعیت را سیاستی مقطعی از سوی دولت عنوان کرد و گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب تا سال 1371 بنا بود سیاست مقطعی کنترل جمعیت در کشور اجرایی شود که علتش وجود یک مشکل مقطعی بوده است.

 

وی با بیان این که برخی خیال می کنند کنترل جمعیت اشتباهی عقلانی بوده است، تصریح کرد: با تبلیغ و تشویق کثرت جمعیت و تولید نسل، عده ای معترض شدند که چندین سال با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کاهش جمعیت را تبلیغ کردید.

 

حجت الاسلام روح بخش بیان کرد: معمولا ثواب و اجر جهاد فی سبیل الله، روزه داری در هوای گرم، آزادکردن برده از منظر دین با کارهای عظیم مقایسه می شود که نمونه آن خانه داری و فرزندآوری و تربیت فرزند از سوی زنان است.

 

فرزندآوری؛ مجاهدت و هنری زنانه

وی با بیان این که فرزندآوری و خانه داری مجاهدت بزرگ و هنری زنانه است، خاطرنشان کرد: مردان عقل و هوش اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خانواده هستند در حالی که تربیت فرزند هنر اختصاصی زنان است، این که گفته می شود هنری زنانه است زیرا هیچ مردی آن گونه که توان و حوصله مسائل اجتماعی را دارد درباره پرورش فرزند ندارد.

 

این کارشناس دینی افزود: اجر و پاداش شیر دادن یک شبانه روز مادر به فرزند با آزاد کردن یک برده برابری می کند، حال تصور کنید دوسال شیردهی مادران چه ثواب عظیمی دارد.

 

حجت الاسلام روح بخش ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از بانوان حضور در اجتماع را ضروری و بر فرزندآوری ترجیح می دهند اما تربیت فرزند بزرگترین سرمایه دین و دنیا است که برتر و بالاتر از هرکار نیک و خیر حتی مسجد سازی و مدرسه سازی است و با هیچ عامل دیگری برابری نمی کند.

 

تحدید نسل، مسأله ای جدی

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: پدر و مادر به لحاظ عاطفی به فرزند نیاز دارند در واقع یکی از نیازهای عاطفی آنان به شمار می رود که با تک فرزندی هم این نیاز به طور کامل محقق نمی شود.

 

وی با بیان این به طور جدی با مسأله تحدید نسل روبرو هستیم، ابراز کرد: بهانه عده ای مسائل اقتصادی یا مسائل تربیتی برای پیشگیری از تکثیر نسل است، همچنین امروز راحت طلبی زنان و مردان افزایش در نتیجه میل به فرزندآوری کاهش یافته است.

 

کارشناس دینی و مشاور خانواده عنوان کرد: تربیت صحیح فرزند تا حد بسیاری زیادی به لقمه حلال، طیب و طاهر بستگی دارد بنابراین همواره برای کسب روزی و لقمه حلال به ویژه از هنگامی که صاحب فرزند می شوید، تلاش کنید.

 

استاد حوزه علمیه افزود: فرزند همچون خمیر بی شکل و بی رنگی نزد شما پدران و مادران امانت است، این شما هستید که با رفتار و عملکرد خود آن را شکل می دهید./203/1308/ب1

ارسال نظرات