۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۳۹۴۶۴
حجت الاسلام پناهیان:

ورود جوانان مؤمن در عرصه اقتصادی راه نجات اقتصاد کشور است

حجت الاسلام پناهیان لزوم فعالیت اقتصادی در میان جوانان مؤمن را یادآور شد و نجات اقتصاد کشور را اهتمام به این امر دانست.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم اختتامیه دهمین دوره علمی تربیتی منادیان حکمت که زیر نظر مؤسسه بنیاد حیات برگزار شد با بیان این که قرآن کریم به کار جمعی و تشکیلاتی اهتمام ویژه دارد، اظهار داشت: در آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی» تقدم واژه بّر بر تقوا نشان از اهمیت عنصر برادری و محبت در جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در مقابل مکاتب فکری غرب باید مکاتب دینی مطرح شود، گفت: البته مبارزه فکری در مقام نظر کافی نیست و باید در مقام عمل همت ویژه شود. 

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز مکاتب فکری الحادی با برنامه ریزی در میان جوامع مختلف به ویژه جامعه اسلامی در حال نفوذ کردن هستند، خاطرنشان کرد: بهترین راه جلوگیری از نفوذ این مکاتب انحرافی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام پناهیان کار تشکیلاتی را لازمه هر نوع فعالیت جمعی معرفی کرد و بیان داشت: نه تنها از لحاظ اخلاقی بلکه از جهت معرفتی نیز باید وارد کار تشکیلاتی شویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن انتقاد از ضعف کار تشکیلاتی در میان نیروهای مذهبی تأکید کرد: ثمره تشکیل چنین دوره ایی باید اعتماد نیروهای حزب اللهی به یکدیگر را در پی داشته باشد تا شاهد رشد و توسعه جامعه دینی باشیم.

 

حجت الاسلام پناهیان با توجه به این که نیروهای حزب اللهی می توانند زمان اقتصاد کشور را دست بگیرند، تصریح کرد: این عمل کار سختی نیست و تنها با یک برنامه ریزی اصولی و وحدت درونی می تواند محقق شود.

 

وی آزادی فعالیت مشروع اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی را ظرفیتی بی بدیل خواند و افزود: ایجاد یک بنیاد اقتصادی منسجم و هدفمند در بین جوانان مؤمن و با انگیزه به یقین اقتصاد کشور را نجات خواهد داد.

 

حجت الاسلام پناهیان ظرفیت کار اقتصادی در جامعه اسلامی را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: تشکیلات قوی اقتصادی مسلمین می تواند شبکه جهانی صهیونیست را نابود کند و این لازمه بهره گیری از ظرفیت های موجود است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: صهیونیزم جمعیت کمی دارد اما پول و تشکیلات دارد و به واسطه همین تشکیلات متحد و منسجم پابرجا است و متأسفانه امروز بسیاری از مجامع بزرگ دنیا با پول های همین صهیونیست ها اداره می شود.

 

حجت الاسلام پناهیان با توجه به این که فضای سیاسی کشور نیز باید حالت تشکیلاتی بگیرد و از برگزاری پاتوق سیاسی خارج شود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز در متن کار تشکیلاتی به اهداف خود رسید و توانست یک نظام دینی را برپا کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در اهتمام به کار تشکیلاتی در جهاد فرهنگی نیز تأکید کرد و در بیان مؤلفه های کار فرهنگی اظهار داشت: ساخت مدرسه ای در شأن  تربیت جوان مؤمن انقلابی از اولویت  ها است که باید مورد توجه قرار گیرد./202/950/ب1

ارسال نظرات