۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۳۹۳۲۸
دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان تأکید کرد؛

مشارکت دستگاه‌های خراسان شمالی در اجرای برنامه‌های قرآنی افزایش یابد

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن هفته قرآن و عترت، خواستار افزایش مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف استان در راستای برگزاری برنامه‌های قرآنی در خراسان شمالی شد.
ثابت قدم وحید- شورای هماهنگی قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی، امروز در دومین نشست کارگروه علمی و مشورتی این شورا که با حضور اعضای این کارگروه و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در اسلام و نظام دینی، اظهار کرد: به‌طور کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی تشکیل و تکوین شده است.

 

وی با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی و اسلامی در تمامی شئون داخلی، ملی و بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی جاری و ساری است، اضافه کرد: درواقع تمام موفقیت‌ها و سربلندی‌های کشور و ملت مسلمان ایران در عرصه‌های مختلف، در سایه عمل به آموزه‌های اسلامی و قرآنی حاصل شده است.

 

ثابت‌قدم وحید که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز هست، با اشاره به اینکه توجه به قرآن و ترویج آموزه‌های آن جزء ارزش‌های اساسی جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن نسخه شفابخش و دوای دردهای مزمن بشریت است؛ ازاین‌رو باید برای گسترش بیش از پیش آن در ایران و جهان تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر به قرآن و آموزه‌های الهی آن توجه و عمل می‌شد امروز شاهد این میزان گرفتاری و بدبختی در اقصی نقاط جهان نبودیم، اظهار کرد: هر اندازه به قرآن نزدیک شده و با آن انس بگیریم، به همان میزان می‌توانیم ادعا کنیم که به کمال و تعالی بشریت نزدیک شده‌ایم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته قرآن و عترت، از برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه این مناسبت در استان خبر داد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی و مذهبی در برگزاری برنامه‌های این ایام شد.

 

ثابت‌قدم وحید افزایش مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف استان در راستای برگزاری برنامه‌های قرآنی در خراسان شمالی را ضروری دانست و تصریح کرد: هفته قرآن و عترت در استان یک مناسبت و برنامه فرادستگاهی بوده و نباید انتظار داشت نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌تنهایی در این زمینه فعالیت کند.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل از همه دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود خود در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان، همکاری و تعامل داشته باشند.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به اینکه همه ما در برابر قرآن مسؤول بوده و ترویج آموزه‌های این کتاب آسمانی وظیفه‌ای همگانی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود برنامه‌های قرآنی در خراسان شمالی به‌صورت فاخر و باکیفیت برنامه‌ریزی و اجرا شوند تا این استان همواره از فضائل قرآنی و فرهنگ اسلامی بهره‌مند شود.

 

گفتنی است، در دومین نشست کارگروه علمی و مشورتی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی، پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضا در رابطه با برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته قرآن و عترت و بحث بر روی این پیشنهادها، اجرای برنامه‌هایی ازجمله محافل انس با قرآن، طرح تفسیر قرآن در مساجد استان، استفاده از مطالب، احادیث و جملات قرآنی در سطح شهر، نظارت دقیق بر همه برنامه‌های هفته قرآن و عترت، پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی به‌صورت ویژه، برگزاری مسابقه‌ای از متن قرآن برای خانواده‌ها و مواردی از این قبیل به تصویب رسید./202/9314/ب1

ارسال نظرات