۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۳۹۲۳۸
امام جمعه بهشهر:

زدودن هویت دینی نسل جوان هدف اصلی شبکه های ماهواره ای است

امام جمعه بهشهر با اشاره به تلاش گسترده دشمن در زدودن هویت دینی نسل جوان با ترویج بی بندوباری و هجمه های فرهنگی در جامعه، گفت: متأسفانه امروز جامعه جوان کشورمان در معرض خطر بزرگ شبهات دینی و معنویت زدایی هستند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، معلمان را طلایه داران فرهنگ در جامعه عنوان کرد و افزود: معلمان با عمل به مبانی دینی و به کار بستن آموزه های دینی باید نقش بسیار مهم خود در فرهنگ سازی در بین دانش آموزان را ایفا کنند.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این‌که با کاربردی کردن آموزه های دینی در زندگی فرهنگ اسلامی محقق می شود، اظهار داشت: اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه سار فرهنگ اسلامی محقق می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به شأن و منزلت والای معلمان، گفت: خداوند خود را در قرآن معلم اول عالم معرفی کرده که این مسأله ارزش تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع معلم را می رساند.

 

حجت الاسلام جباری  با بیان این که معلمان پرورش دهندگان نیروی انسانی به عنوان بهترین سرمایه های جامعه هستند، افزود: هم جامعه و هم خود معلمان باید این جایگاه را قدر دانسته و جایگاه خود را حفظ کنند.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش در واقع وسیع ترین و گسترده ترین نهاد کشور است و از عوامل تحقق فرهنگ دینی و اعتقادی است، گفت: نسل جوان رویکرد مناسبی به سوی مسائل معنوی دارد و باید مسؤولان امر آموزش و پرورش به این موضوع مهم توجه بیشتری کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتقای سطح آگاهی نسل جوان امروزی به معارف عمیق قرآنی، جامعه  را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون نگاه می دارد، گفت: مسؤولیت نهاد آموزش و پرورش در سلامت جامعه بسیار خطیر است و مسؤولان امر نیز باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: در چنین شرایطی باید با آگاهی بخشی و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: فرهنگ ما باید مطلق بوده و همه ابعاد باید روشن باشد، به همین دلیل مسؤولیت کسانی که متولی فرهنگ و تربیت نسل جدید هستند بسیار حساس است.

 

وی جهالت را یکی از آلوده‌ترین صفات دانست و افزود: دیوار بزرگ جهالت تیرگی به‌ وجود می‌آورد و مانع رشد و اعتلای فرهنگ جامعه می‌شود و آموزش‌ و پرورش نقش بسیار مهمی در از بین بردن این تیرگی می‌تواند داشته باشد.

 

امام جمعه بهشهر بخل را دلیل بسیاری از کم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها در جامعه دانست و تأکید کرد: ما نیازمند فضایی هستیم تا همه دست به دست هم بدهند و کشور را از لحاظ فرهنگی به سطح بالایی برسانند، یعنی به مطلق و روشنایی هدایت کنند و برای این هدف باید دانش‌آموزان در دوران تحصیل، پرورش پیدا کنند.

 

حجت الاسلام جباری به اهمیت بسیار زیاد اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: نیاز به اوقات فراغت هم یکی دیگر از موضوعات قابل بحث است که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت و افزایش بهره‌وری در تحصیل و پرورش دینی دانش‌آموزان داشته باشد.

 

امام جمعه بهشهر گفت: مدرسه، معلم و دانش‌آموز گاهی مشغله‌هایی دارند که اوقات فراغت می‌تواند برای ترمیم همین مشغله‌ها کمک کند، آموزش‌وپرورش می تواند محیطی برای دانش‌آموزان به‌ وجود بیاورد که بخشی را به اوقات فراغت تخصیص دهند، حتی می‌تواند به صورت صحبت و مشاوره و مباحث کوتاه باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش گسترده دشمن در زدودن هویت دینی نسل جوان با ترویج بی بند و باری و هجمه های فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز جامعه جوان کشورمان در معرض خطر بزرگ شبهات دینی و معنویت زدایی هستند./1317/202/ب2

ارسال نظرات