۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۴۳۸۰۴۳
آیت الله خاتمی در آمل:

زمزمه «ما نمی توانیم» ندایی منافقانه است/ وزارت خارجه حامیان منافقان را کشور محارب تلقی کند

عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که وزارت خارجه باید حامیان منافقان را کشور محارب تلقی کند، گفت: وزارت امورخارجه باید اعلام کند هر کشوری از منافقان حمایت کند و پایگاهی به آنان دهد کشور محارب با جمهوری اسلامی تلقی می شود.
آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه خبرگان پنجشنبه شب در مراسم سالگرد شهید روح الله سلطانی معاون عملیات لشکر 25 کربلا مازندران و یادواره 1043 شهید شهرستان آمل که در مصلای قدس آمل برگزار شد، اظهارداشت: در نظام ارزشی اسلام جایگاه علم، جهاد، تقوا و سابقه در دین یک ارزش فاخر و ستودنی محسوب می شود که شهرستان آمل مفتخر به این امور است؛ افتخار شهر هزارسنگر تا ابد برای شهرستان آمل ثبت می ماند و مردم این شهر در روز ششم بهمن وفاداری و فداکاری خود نسبت به مکتب را نشان دادند.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: شهرستان آمل علمای بزرگوار و گرانقدری دارد که افتخارات ارزشمندی برای ما هستند که نسل جوان باید قدر این عزیزان را بداند و به وجود علمای بزرگوار این شهرستان باید به خود ببالیم، مردم آمل باید سر خود را بالا بگیرند که مفاخر گرانقدری در عرصه علم، تقوا و دفاع مقدس دارند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: ما مدیون خون های پاک شهدا هستیم که با نثار جان های خود عزت، استقلال و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند، ما با دشمنی طرف بودیم که می خواست سه روزه کشورمان را بگیرد اما شهدای ما سینه سپر کرده و جان های پاکشان را تقدیم کردند تا سربلند در امن ترین کشور جهان زندگی کنیم.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان بررسی کنند در اطراف ما چه خبر است که می بینیم همه جا آتش برپا است اما ایران اسلامی در وسط آتش، امنیتی دارد که برکت خون های پاک شهدای دیروز و امروز است.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که شهدا ارمغانی به یادگار گذاشته و به دست ما دادند و رفتند، گفت: شهدا وقتی به دیدار خدا می رفتند چشمی به لطف الهی و فرشتگانی که به استقبال آنان آمدند داشتند و با یک چشم به بازماندگان نگاه می کردند،شهدا سرمایه ملی و تمام مردم بازماندگان شهدا هستند از این رو باید به خوبی راه شهدا را ادامه داده و سیره این بزرگواران را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز شرایطی همانند جنگ احزاب داریم که در این جنگ تمام کفر به جنگ تمام ایمان آمدند و می خواستند ضربه به اسلام بزنند، این مانند شرایطی است که 37 سال انقلاب اسلامی ما با آن مواجه است؛  ساده لوحی است کسی فکر کند هشت سال دفاع مقدس جنگ با صدام بود، باید گفت این جنگ با دنیای استکبار و تمام تجهیزات آنان بوده است.

 

آیت الله خاتمی افزود: از آغاز انقلاب اسلامی نظام با عهدشکنی های بسیاری از سوی غرب و آمریکا مواجه بوده که یکی از آن ها مسأله برجام است، ما به تمام تعهدات خود در خصوص برجام عمل کردیم اما آنان عملی انجام نداده و بدعهدی می کنند و بدعهدی خود را ادامه می دهند؛ چرا اتحادیه اروپا باید عبد ذلیل و نظاره گر بدعهدی های آمریکا باشد،در این عرصه سکوت کند و اقدامی انجام ندهد.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما شاهد جان دادن موجودات زنده در حال احتزار یعنی منافقان هستیم، عده ای که 17 هزار نفر را در کشور ما ترور کردند آمدند در پاریس نشستی را برگزار کردند و فرانسه اجازه می دهد اما بعد می گوید ما نقشی نداریم که شیخی از عربستان می آید و سخنرانی می کند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری  با بیان این که صهیونیست ها پشت صحنه اداره دولت عربستان هستند، گفت: از بی دین های عربستانی که در جایگاه حکومت هستند بیش از این انتظاری نمی رود، دولت عربستان در جنگ 33 روزه لبنان صهیونیست ها را تحریک کرد؛ در جنگ های غزه باز هم پادرمیانی داشته و از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کرد.

 

وی با بیان این که وزارت خارجه باید حامیان منافقان را کشور محارب تلقی کند، گفت: وزارت امورخارجه باید اعلام کند هر کشوری از منافقان حمایت کند و پایگاهی به آنان دهد کشور محارب با جمهوری اسلامی تلقی می شود، امروز ایران اسلامی مانند سرو قامت کشیده و در برابر دنیای کفر ایستاده است و به فضل خداوند متعال آنان را شکست می دهد.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شش کودتا علیه مردم تدارک دیدند که به لطف الهی تمام این کودتاها خنثی شده است، دشمنان در 37 سال انقلاب هر کاری خواستند انجام دادند و اگر توان دخالت نظامی داشتند این کار را صورت می دادند اما نتوانستند و نخواهند توانست در این عرصه گام بردارند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: فتنه سال 88 کودتای مخملی بود که تدبیر و هوشیاری ولایت و همراهی مردم با ولایت آن را خنثی کرد، مردم ما در نهم دی به صحنه آمده و کودتای مخملی را ناکام گذاشتند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جنگ روانی در جنگ احزاب توسط منافقان بود و امروز هم هر زمزمه ما نمی توانیم زمزمه منافقانه است، ملت ما توانست شاه را با حمایت همه قدرت های دنیا سرنگون کند، کسی باور نمی کرد صدام در این ذلت قرار گیرد که در پای چوب دار گریه ها داشت و به فضل خداوند متعال ذلیلانه به دار کشیده شد.

 

وی افزود: انسان های مومن امتحان داده و در حقانیت راه خود دچار تزلزل نشدند، در هشت سال دفاع مقدس شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی شده است که جان های پاک خود را در کف اخلاص گذاشتند، ضرورت دارد دِین خود را به دین ادا کنیم و با اقتدا به پیامبر اکرم در صحنه حضور داشته باشیم.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: از مقاومت در راه خدا نباید خسته شویم که بدین وسیله تمام توطئه های دشمنان خنثی می شود و آن ها نمی توانند کاری از پیش برند، ولایت شعاری کافی نیست بلکه باید ولایت محوری را سرلوحه امور خود قرار دهیم که به فضل خداوند متعال تاکنون علی در ایران تنها نمانده و نخواهد ماند؛ سرنوشت مصاف امروز ملت ایران پیروزشدن و به خاک مالیدن استکبار است، نباید خسته نشویم بلکه تا زنده هستیم باید اهل جهاد باشیم./1314/پ202/ج1

ارسال نظرات