۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۳۷۸۳۹
استاد حوزه علمیه قم:

تفکر و تعقل لازمه کار طلبه است

حجت الاسلام صالحی استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که تفکر و تعقل لازمه کار طلبه است، گفت: تفکر و تعقل، ذهن را فعال می کند، طلاب نیز باید زحمت بکشند و کار کنند.
طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام هادی صالحی، استاد حوزه علمیه قم امروز در کارگاه نقد صحیحن که از سوی اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد در این مرکز برگزار شد به اهمیت تفکر پرداخت.
 

وی با اشاره به این که قرآن برای تفکر و تدبر است، ابراز کرد: شما قرآن را می خوانید اما اگر قرار باشد درک نکنید، فایده ای ندارد.  
 

این محقق و پژوهشگر حوزوی خطاب به طلاب، گفت: شما اطلاعات دارید اما اطلاعات خود را طبقه بندی و کاربردی نکردید.
 

این استاد حوزه علمیه قم گفت: هوش و استعداد قابل پرورش است، تفکر و تعمل کنید؛ سعی کنید این کار را انجام دهید. برای این کار نیز، به خدا متوسل شوید، شما حرکت کنید و خدا برکت آن را می دهد.
 

تفکر و تعقل، ذهن را فعال می کند
حجت الاسلام صالحی به راهبردهای تقویت حافظه اشاره کرد و افزود: طلبه باید کار کند؛ فکر کند و زحمت بکشد، باید مطالب را حفظ کند، تا حافظه راه بیفتد و فکر کند تا فکر راه بیفتد.

 

وی ابراز کرد: درباره بسیاری از مسائل می توان فکر کرد، باید فکر کنیم که یک مبحثی، برای چه زمان و موقعیتی مناسب است تا آن را مطرح کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که تدبر، تفکر و تعقل، لازمه کار طلبه است، گفت: اگر مطلبی را حفظ کنید، حافظه قوی می شود و بعد عادت می کنید.
 

حجت الاسلام صالحی با بیان این که طلبه باید فکر کند که با چه روشی، مسأله ای را مطرح کند، افزود: روی مسائل فکر کند؛ چرا که اگر روی ذهن فشار بیاورید و آموخته داشته باشید، ذهن شما تراوش می کند./1309/202/ب2

ارسال نظرات