۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۷۱۰۰
استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد:

مادران، راه و رسم همسرداری را به دختران بیاموزند

استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد به ضرورت آموختن مهارت های زندگی اشاره کرد و گفت: مادران، راه و رسم همسرداری را به دختران بیامورند.
پوستر مهارت های زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم احمدی پارسا، استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در جلسه تفسیر که در حسینیه معین الضعفا مؤسسه دختران آسمان برگزار شد به اهمیت ذکر خداوند و عواقب پیروی کردن از هوای نفس پرداخت.
 

وی به عواقب فراموش کردن خداوند اشاره و ابراز کرد: هر گاه انسان یاد خدا را فراموش کند، هر کاری را انجام می دهد، بدین معنا که هر چی دارد، پای دلش می ریزد در حالی که انسان مؤمن هر چه دارد، پای خدای خودش می ریزد.
 

این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: انسان مؤمن هرجایی خواسته باشد برود، هر کاری بخواهد انجام دهد، هر حرفی بخواهد بزند، یک لحظه با خودش فکر می کند آیا خدا از من راضی است که اینجا بروم؟ آیا خدا راضی است این کار را انجام بدهم؟ آیا خدا راضی است این کلام را بر زبان بیاورم؟ یعنی یاد خداوند همیشه در وجود او است.
 

مراقب باشیم، فرزندان، ما را از یاد خدا غافل نکنند
احمدی پارسا با اشاره به این که مراقب باشیم تا فرزندان، ما را از یاد خدا غافل نکنند، گفت: بعضی پدر و مادرها پشت فرزندان خود می ایستند، گر چه آن ها در موضع باطل باشند، دقت کنیم که مصداق این افراد نباشیم.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: آیا موقع دو راهی ها یاد خداوند هستیم؟ چرا در عروسی های ما این اندازه تجمل گرایی است؟ چرا باید در عروسی های ما چند رقم غذا باشد؟
 

وی ابراز کرد: دشمن برای ما اتاق فکر می گذارد که چطور ما را از دین خارج کند، آن ها حتی برای جامعه متدین ما هم برنامه ریزی می کنند، متأسفانه برخی افراد، مهره دست اسرائیل شدند. مجلس برخی از متدین های ما نیز مشکل دارد، موسیقی در آن نیست، اما اسراف های زیادی در آن انجام می شود.
 

مادران، راه و رسم همسرداری را به دختران بیامورند
این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: چرا باید در جهیزیه دختران وسایل برقی زیادی بدهیم که تا سال ها از آن استفاده نمی کند. 17000 ازدواج در تهران ثبت شد که 11000 مورد آن راهی محضر طلاق شد، آیا به دختران خود راه و رسم همسرداری را یاد داده ایم؟

 

احمدی پارسا خطاب به مادران گفت: شما مقصر هستید، در قیامت، فرزند از من شکایت می کند که مادرم به من نیاموخت، ما متدین ها به خودمان برگردیم که داریم چکار می کنیم؟
 

خداوند متعال، تاج کرّمنا بر سر ما گذاشته است
این محقق و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: پیامبر می فرماید من هم شیطان وجود دارم، اما شیطان وجود خودم را مهار کردم، ما نیز شیطان وجود خود را مهار کنیم.

 

وی ابراز کرد: توانایی ما خیلی بالاست، ما خلیفه الهی روی زمین هستیم. خداوند تاج کَرّمنا روی سر ما گذاشته است؛ وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ؛ بنابراین اجاز ندهید که شیطان بر شما مسلط شود./202/1309/ب1

ارسال نظرات