۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۶۳۹۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

آمریکا عامل همه بحران های منطقه ای است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آمریکا و همپیمانان غربی اش عامل همه بحران های منطقه ای هستند، گفت: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند تا فریب حربه های دولتمردان آمریکایی و انگلیسی را نخورند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شهرستان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، عيد فطر را يکي از با شکوه ترين اعياد مسلمانان جهاد دانست و با بيان اين که اين عيد فرصت مناسبي براي تقويت وحدت و همدلي ميان امت اسلامي است، گفت: مسلمانان بايد از اين عيد براي تقرب و همدلي به يکديگر بهره گيرند.

 

وی عيد فطر را جشن و پيروزي رهايي از ناپاکي ها و کشتن منيت و کبر دانست و گفت: اين عيد سعيد يکي از بزرگ ترين اعياد همه مسلمانان جهان است.

 

حجت الاسلام صادقی با بيان اين که مؤمنان پس از يک ماه روزه داري و عبادت به درگاه خداوند با شرکت در نماز عيد سعيد فطر عبادات خود را تکميل مي کنند، افزود: عيد سعيد فطر تکميل کننده يک ماه روزه داري مؤمنان و انسان هاي با ايمان است.

 

وی با تأکيد بر اين‌که انجام احکام الهي و واجبات دين مبين اسلام تنها به ماه مبارک رمضان نيست، ادامه داد: اين اعمال بايد در همه روزهاي سال ادامه داشته باشد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين که دوري از منکر، ناپاکي، معصيت و ظلم به ديگران بايد در غير از ماه مبارک رمضان نيز مورد توجه قرار گيرد، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتي براي زدودن همه اين ناپاکي ها از درون انسان بود.

 

حجت الاسلام صادقی عيد سعيد فطر را يکي از با شکوه ترين اعياد مسلمانان جهاد دانست و با بيان اين که اين عيد فرصت مناسبي براي تقويت وحدت و همدلي ميان امت اسلامي است، گفت: مسلمانان بايد از اين عيد براي تقرب و همدلي به يکديگر بهره گيرند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که عيد فطر، تجلى اوج يك ماه بندگى و عبوديت پروردگار متعال و يك ماه سازندگى و وارستگى و معراج انسانى است، گفت: طلوع اشعه پرفروغ خورشيد اين عيد سعيد، براى كسانى كه از فيوض و بركات اين ماه استفاده كرده اند، ظهور بارقه ملكات و فضائل انسانى را نويد مى دهد.

 

وی با اشار به اين‌که در انتهای ماه رمضان خدا بخشش و آمرزش خود را شامل حال بندگان خود مي کند، تصريح کرد: در هر کاري که انسان موفق شود درجات والايي را به خودش اختصاص دهد در آنجا انسان جشن مي گيرد و در پايان ماه رمضان که مصادف با اول شوال است انسان جشن پيروزي بر دشمن خود که همان شيطان است را برگزار مي کند و اين جشن همان جشن رهايي انسان از گناهان است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين‌که عيد فطر روز شادماني و پيروزي انسان و رسيدن به درجات تکامل انساني است، تصريح کرد: شيطان قسم خورده که بندگان خدا را اغفال کند و نگذارد تا آنها به سعادت واقعي برسند و خدا هم فرموده که من بندگان مومن و رستگارم را چنان رهنمون مي شوم که به آن جايگاه واقعي خود برسند.

 

وی ادامه داد: خداوند در روز عيد فطر نتيجه تلاش هاي روزه داران را به آنان عنايت مي کند و انسان بخاطر کسب مقامات والاي الهي در اين روز بايد شاد و خوشحال باشد و اين روز موجب شرف انسان است و به همين خاطر اين روز، روز عيد براي همه به خصوص مسلمانان است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف را مهم ترين حربه دشمنان اسلام براي جدايي ملت هاي اسلامي از يکديگر دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلي ملت هاي مسلمان منطقه براي برپايي حکومت واحد اسلامي، استکبار جهاني را وحشت زده کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که همه سعي و تلاش دنياي استبکار، تضعيف جايگاه مسلمانان، ايجاد تفرقه در بين آنان و حفظ و حراست از رژيم جعلي اشغالکر قدس است، خاطرنشان کرد: امروز رژيم جعلي اسرائيل عليرغم همه حمايت هاي آمريکا در ورطه نابودي قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: فلسفه عید فطر در واقع شکوه و عظمت اسلام است و نماز عید فطر و قنوت های آن وحدت مسلمانان را به نمایش می گذارد، مردم در کنار یکدیگر و درصفوف منظم احساس اتحاد و همدلی بیشتر می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه دشمنان در کشورهای اسلامی، وحدت و همدلی را تنها راه مقابله با حربه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز سران کشورهای اسلامی باید به جای سرسپردگی به کشورهای غربی در جهت تقویت وحدت و همدلی تلاش کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آمریکا و همپیمانان غربی اش عامل همه بحران های منطقه ای هستند، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند تا فریب حربه های دولتمردان آمریکایی و انگلیسی را نخورند.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که آمریکا هیچ گاه در پی تأمین امنیت و منافع کشورهای اسلامی نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: همه تلاش آمریکایی ها تأمین امنیت رژین صهیونیستی و تداوم اشغال گری و نسل کشی فلسطینیان از سوی این رژیم فاسد است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، سوريه را خط مقدم مقاومت در منطقه معرفي کرد و با بيان اين که متأسفانه امروز غرب با همکاري کشورهاي عربي در پي تضعيف حکومت بشار اسد در سوريه است، گفت: جمعيت بيش از يک ميلياردي مسلمانان جهان مي توانند همانند سد محکمي در برابر همه تهديدهاي دشمنان مقاومت و ايستادگي کنند./202/950/ب1

ارسال نظرات