۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۶۲۹۸
فرمانده سپاه کربلا:

ایستادگی و عدم سازش با استکبار از شاخصه های جهاد کبیر است

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد، گفت: جهاد دری از درهای بهشت است و ایستادگی و عدم سازش با استکبار از شاخصه های جهاد کبیر است.
فرمانده سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا بعد از ظهر امروز در نشست مودت فرماندهان پایگاه‌های شهرستان ساری در حسینیه عاشقان کربلای ساری، اظهار داشت: رمضان ماه خدا است و خوشا آنان که لحظات این ماه را غنیمت شمردند و کارهایی که شایسته انسانیت و رضایت خدا بود انجام دادند.

 

وی با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در پیش بودن عید سعید فطر گفت: عید سعید فطر فصل تازه شکفتن ایمان در دل انسان های پاک و بصیر است.

 

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، این بهترین فرصت سازندگی از میان ما رخت بربست و خوشا بر کسانی که آن را به‌سان میهمانی ارجمند و عزیز پاس داشتند و بر آنچه خداوند منان و رسول گرامی‌اش سفارش کرده بودند استمرار ورزیدند و گوهر وجود خویش را از زنگار ناپاکی‌ها و ناراستی‌ها پیراستند و خود را به زیور ایمان و تقوی آراستند.

 

سردار بابایی در ادامه گفت: عید فطر، عید فطرت‌های روشنی است که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و در نخستین روز ماه شوال، اجر و پاداش خود را تنها در قرب الهی جست و جو می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: عید سعید فطر روز اعلام پیروزی بر طاغوت نفس است و روز شکرگذاری به درگاه الهی به‌ خاطر آنچه در ضیافت خویش، ما را به آن میهمان کرد و به سوی آن هدایت فرمود.

 

فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به موضوع جهاد در راه خدا اشاره کرد و گفت: جهاد در راه خدا، راه سعادت و رستگاری است که باید نوجوانان، جوانان و مردم را بیشتر با فرهنگ جهاد در راه خدا و شهادت آشنا کرد.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد، افزود: جهاد دری از درهای بهشت بوده که خداوند به روی اولیا خود می‌گشاید و علاوه بر جهاد اکبر که مبارزه با نفس و جهاد اصغر مبارزه با دشمن بوده، جهاد کبیر نیز باید مورد توجه همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

 

سردار بابایی تصریح کرد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمن که با او در میدان مبارزه قرار گرفته ایم و همچنین تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر است.

 

فرمانده سپاه کربلا بیان داشت: امروز دشمن با استفاده از رنگ و لعاب زندگی غربی تلاش دارد این فرهنگ را به جامعه ما تزریق کند و پوشش و حجاب را از زنان و دختران ما دور کند که جهاد اکبر همان نه گفتن به سبک زندگی غربی است.

 

سردار بابایی گفت: امروز شیطان بزرگ آمریکا در پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، عراق حضور فیزیکی دارد و خاک این کشورها را خاک خود می‌داند و تلاش می‌کند با برنامه‌های مختلف میان مسلمانان تفرقه افکنی کند و با اسلام هراسی و شیعه هراسی به هدف خود که سلطه و چپاول کشورهای اسلامی است، دست یابد.

 

فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر ولایت پذیری و تبعیت مردم به خصوص بسیجیان از ولی فقیه گفت: باید بدانیم همه ما نسبت به خون شهدا مسئول بوده و مسیر ما یکی است و آن مسیر الی الله و زیر چتر ولایت فقیه بودن است تا انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن برسانیم.

 

سردار بابایی با بیان این که مهم‌ترین نقش دفاع از حاکمیت الهی با محوریت ولی فقیه بوده که باید در این زمینه تکلیف پذیر باشیم، افزود: مهم‌ترین نقش شخصیتی ما باید مومن، مجاهد، انقلابی، ولایی و بصیر بودن باشد و بتوانیم نقش حرفه ای، نقش مدیریت و توانمندی را در این عرصه به منصه ظور برسانیم.

 

فرمانده سپاه کربلا به مسأله نفوذ فرهنگی اشاره کرد با بیان این که غفلت نسبت به مسائل فرهنگی موجب آسیب به جامعه می‌شود، تصریح کرد: تقویت معنویت در سطح جامعه و بصیرت‌بخشی به عناصر آن راهکار غلبه بر دشمن در جنگ نرم است.

 

سردار بابایی راه مقابله در موضوع فرهنگی را اهمیت دادن به مسائل دین، اخلاق و ارزش‌های انسانی اسلامی دانست و یادآور شد: به موازات جنگ فرهنگی جنگ سیاسی دشمن هم وجود دارد.

 

وی تأکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را اتمام حجت ایشان برای همگان به ویژه مسؤولان فرهنگی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود برنامه و شاخص های لازم برای عرصه فرهنگی معین کردند.

 

سردار بابایی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب تمام توان خود را برای تهاجم فرهنگی علیه اصول، اعتقادات و باورهای امت اسلامی به کار بسته‌اند، افزود: تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری نسبت به ضرورت هوشیاری و آمادگی دستگاه های فرهنگی جهت مقابله با هجمه های فرهنگی به دلیل اهمیت این مسأله است.

 

فرمانده سپاه کربلا با بیان این که دشمنان انقلاب می‌خواهند هویت مسلمانان و ملت ایران را بگیرند، تصریح کرد: جامعه باید انقلاب باقی بماند و استکبار ستیزی و حرکت در مسیر آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری از جمله شاخصه های مهم انقلابی ماندن است.

 

سردار بابایی بر لزوم هوشیاری مدیران و متولیان فرهنگی جامعه در برابر حرکت های خزنده فرهنگی و فکری دشمنان تأکید کرد و اظهار داشت: برای مقابله با شبهه افکنی ها و تهدیدات فرهنگی دشمنان، باید به صورت جهادی در حوزه تبلیغ دینی و با روش های خلاقانه و مبتکرانه در این عرصه وارد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که پاسداران بزرگترین حامی و پشتوانه آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و هستند، ادامه داد: این نیروهای ارزشی و انقلابی همواره در مسیر دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کرده اند.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که امروز جبهه کفر و نفاق به شدت از نقش و اقتدار سپاه وحشت زده است، خاطرنشان کرد: توان بالای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عامل عزت و اقتدار نظام در عرصه های جهانی شده است./950/202/ب2

ارسال نظرات