۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۳۵۵۳۹

۲۷ شبکه تلویزیونی اخبار نمایشگاه قرآن را پوشش دادند

حضور پررنگ صدا و سیما نشانگر آن است که این سازمان در جهت فهم قرآن تلاش زیادی کرده است که این امر قابل تقدیر است.
صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 27 شبکه تلویزیونی و هفت کانال رادیویی از شش کشور ایران، عراق، ترکیه، لبنان، افغانستان و کویت، اخبار بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را به شش زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، پشتو و اسپانیایی در سطح جهان مخابره کردند.

 

بر اساس این گزارش شبکه تلویزیونی المیادین از کشور لبنان، شبکه تلویزیونی تمدن از کشور افغانستان، شبکه تلویزیونی الکوت از کشور کویت، دو شبکه تلویزیونی الغدیر و الفرات از کشور عراق و دو شبکه تلویزیونی آناتولی و تی‌آرتی از کشور ترکیه برنامه‌های نمایشگاه قرآن را پوشش می‌دادند.

 

در داخل نمایشگاه نیز  20 شبکه تلویزیونی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی اخبار مربوط به بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن را پوشش دادند، این شبکه‌ها عبارتند از شبکه‌های تلویزیونی قرآن، الکوثر، العالم، پرس تی‌وی، هیسپان تی‌وی، آی‌فیلم، سحر، جام‌جم، یک سیما، دو سیما، سه سیما، چهار سیما، پنج سیما، خبر، آموزش، مستند، افق، نسیم، تهران و پویا.

 

در کنار شبکه‌های تلویزیونی هفت کانال رادیویی به ترتیب رادیو قرآن، رادیو تلاوت، رادیو فرهنگ، رادیو جوان، رادیو تهران، رادیو سلامت و رادیو اقتصاد اخبار این دوره نمایشگاه قرآن را در سطح کشور پوشش دادند.

 

لازم به ذکر است که در میان شبکه‌های تلویزیونی، شبکه قرآن سیما و در میان کانال‌های رادیویی، رادیو قرآن، نقش محوری داشتند، همچنین امسال رکوزد حضور صدا و سیما در نمایشگاه قرآن شکسته شد، صدا و سیما امسال رشد 60درصدی نسبت به سال گذشته داشته است که این به دلیل حضور 12الی22 شبکه به صورت روزانه در نمایشگاه بوده است.

 

این حضور پررنگ صدا و سیما نشانگر آن است که این سازمان در جهت فهم قرآن تلاش زیادی کرده است که این امر قابل تقدیر است./816/202/ب3

ارسال نظرات