۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۳۴۸۳۴

برگزاری نشست تخصصی «به سوی فهم قرآن در کودکان و نوجوانان» در نمایشگاه قرآن

نشست تخصصی «به سوی فهم قرآن در کودکان و نوجوانان» با حضور نویسندگان کتب دینی کودک و نوجوان و مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه نمایشگاه قرآن نشست تخصصی «به سوی فهم قرآن در کودکان و نوجوانان» با سخنرانی «سید علی کاشفی خوانساری» نویسنده کودک و نوجوان، «سعید روح‌افزا» نویسنده کتب دینی برای کودکان و نوجوانان و «محمدرضا مسیب‌زاده» مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.


در ابتدای این مراسم کاشفی خوانساری نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه شعار امسال نمایشگاه براساس بیانات رهبری انتخاب شده اظهار داشت: ما امروز حول محور بیانات رهبری در زمینه فهم قرآن در بخش کودک و نوجوان گرد هم آمده‌ایم، در راستای فهم قرآن باید گفت فهم برداشتی است که باید به منظور گوینده نزدیکی داشته باشد، به همین ترتیب فهم قرآن برای کودک به این شکل نیست که تفسیر آن را به او بگوییم بفهمد بلکه باید به زبانی گفته شود که خود کودک قرآن را بفهمد.


در ادامه این نشست سعید روح‌افزا نویسنده کتب دینی برای کودکان و نوجوانان با بیان اینکه اثری که برای کودک خلق می‌شود باید فاخر باشد خاطرنشان کرد: کار کودک باید جذابیت لازم را به وجود بیاورد که این امر نیازمند فنون خاصی است که باید بین ما و مخاطب یک همزبانی و همفکری ایجاد کند، در این زمینه ابتدا نویسنده باید زبان قرآن را خود بفهمد و به آن عمل کند تا بتواند آن را به کودکان نیز انتقال دهد.


در انتهای این نشست محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ما باید به دنبال ایجاد علاقه برای دانش آموز باشیم زیرا از 40 میلیون مخاطب ما در آموزش وپرورش 13 میلیون آن دانش آموز هستند، در این راستا ما سه اصل را در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم؛ اصل اول محوریت مدرسه است که ماه عسل فعالیت باید در مدرسه مشاهده شود، اصل دوم فراگیری است به این معنی که باید مطالب اثر بخش باشد، سومین اطل نیز کارهای مشارکتی است که در این قسمت کارها به خود دانش آموزان سپرده می‌شود.


وی در پایان گفت: از نظر ما وقتی دانش آموز مرحله قرائت و روخوانی قرآن را دنبال می‌کند باید قسمت فهم آن را نیز یاد بگیرد، اما یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم بحث استمرار دروس است که اشکال در این بخش کودک و نوجوان ما را به مسیری برده است که نتوانند قرآن را به شکل درست بخوانند./202/816/ب1

ارسال نظرات