۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۴۹۴
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

عقل محوری انسان را از مسیر جهالت دور می کند

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که عقل محوری انسان را از مسیر جهالت دور می کند، گفت: جهالت و غفلت انسان را تیره بخت می کند که ضرورت دارد از حق و عدل ناشناسی به درآمده و به چراغی که امام علی(ع) برافروخته است توجه کنیم.
مرتضی جوادی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در سلسله نشست های هویت سازی روزه نسبت به حقیقت انسان که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد هدایت آمل برگزار شد، اظهار داشت: انسان روزه دار کسی است که بتواند نفس خود را مهار کند.

 

وی تصریح کرد: ما موفق به انجام روزه فقهی هستیم اما انسان های صالح و شایسته همواره روزه دارند و هر حرامی را به روی خود بسته و امور حلال را انجام می دهند.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، افزود: آن افرادی که همواره جلوی زبان خود را از ناسزا می گیرند همیشه روزه دار هستند و باید تلاش کنیم دستورات حضرت حق را اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی بیان داشت: روزه داری در تمام ایام شایسته است که انسان باید همت کند در این راستا کوشا بوده و از همه فرصت ها بهره گیری داشته باشد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: انسان باید جلوی خواسته های کاذب نفس خویش را بگیرد که نفس حقیقت گسترده و پردامنه ای است و تمام جهات انسانی را احاطه می کند.

 

وی با بیان این که نسبت نفس با بدن مانند نسبت ناخدا با کشتی است، گفت: کشتی بدن ما با ناخدای نفس می تواند در مسیر نیکی یا بدی قرار گیرد که باید مراقب باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که ویژگی مشترک نفس در خواستن و آرزو است، گفت: ضرورت دارد تا جنبه های الهی را در وجود خود پرورش دهیم که هر میزانی خواسته و آرزوی نفس بیشتر باشد قوی تر است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی اظهارداشت: نیاز است خواسته های حقیقی خود را از پروردگار متعال بخواهیم که بهره گیری از آن زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد.

 

 رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امام علی(ع) مظهر توحید بود که هیچ فردی به اندازه این امام همام سراینده توحید نبوده است.

 

وی ادامه داد: فردی مانند امام علی(ع) نیست که نانجیبان آمدند و به حضرت ضربت زدند که جهل همواره وجود داشته و دارد و باید با درایت عقلانی و در پرتو چراغ وحیانی از آن پرهیز کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: جهالت و غفلت انسان را تیره بخت می کند که ضرورت دارد از حق و عدل ناشناسی به درآمده و به چراغی که امام علی(ع) برافروخته است توجه کنیم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: وعده خدای عالم حق است که مبادا حرف های باطل انسان را خفیف کند و نیاز است تا بدانیم اگر در مسیر شرک قرار گیریم اعمال و کردار ما نابود می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات