۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۳۴۲۹۹
هنیه:

جنبش های حماس و جهاد اسلامی یک روح در دو بدن هستند

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' گفت که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی شریک هم و یک روح در دو بدن بوده و سلاح مشترکی را در دست گرفته اند.
اسماعیل هنیه

به گزارش خبرگزاری رسا، 'اسماعیل هنیه' در جریان مراسم تشییع جنازه 'ام رضوان شیخ خلیل' مادرپنج شهید فلسطینی تاکید کرد که پیام این مادر فلسطینی (خنساء فلسطین) برای امت، وحدت و کاهش حجم درگیری ها و کشت و کشتار است و با وجود اینکه حق ملت ها برای آزادی خواهی را هم قبول داریم، اما بر این مساله تاکید می کنیم که مساله فلسطین باید پیوند مشترک میان طرف های مختلف ملت باشد.


هنیه با تمجید از شخصیت و ویژگی های أم رضوان شیخ خلیل افزود که وی با فداکاری های خود به امت اسلامی نشان داد که فلسطین مساله اساسی است و قدس نقش محوری در منازعه میان طرف های مختلف ملت فلسطین ایفا می کند و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی مسلمانان است.


نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، درگذشت أم رضوان را به اعضا و رهبران جنبش جهاد اسلامی و در راس آنها 'رمضان عبدالله شلح' دبیرکل این جنبش تسلیت گفت و تاکید کرد که حماس به جنبش جهاد اسلامی و کارنامه مبارزاتی درخشان آن افتخار می کند.


وی افزود: فعالان جهاد اسلامی هم رشادت های زیادی در جریان مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه از خود نشان داده اند.


أم رضوان شیخ خلیل به خاطر شهادت پنج پسرش به نام های 'شرف'، 'اشرف'، 'محمد'، 'محمود' و 'احمد' به خنساء فلسطین معروف شده است./982/ب103/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات