۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۲۰۵
در سالروز بنای مسجد مقدس جمکران برگزار شد؛

آیین شست‌وشوی گنبد و تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران

آیین شست و شوی گنبد و تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران همزمان با سالروز بنای این مسجد مقدس با حضور زائران و عاشقان امام زمان(عج) برگزار شد.
آیین تعویض پرچم جمکران آیین تعویض پرچم جمکران آیین شست‌وشو گنبد مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین شستوشو و غبار روبی مسجد مقام و گنبدها و آیین تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران عصر امروز با حضور زائران و عاشقان حضرت حجت(عج)برگزار شد.

 

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی مدیر مسجد مقام جمکران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره این مراسم گفت: آیین تعویض پرچم و شستوشوی گنبدهای مسجد مقام هر ساله در هفدهم رمضان، سالروز بنای مسجد مقدس جمکران انجام می‏شود.

 

مدیر مسجد مقام جمکران ادامه داد: این مراسم از سوی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری خادمان این مسجد مقدس صورت میگیرد؛ همچنین در شستوشوی گنبدهای مسجد مقام، شهرداری و آتش نشانی نیز با مسجد مقدس جمکران همکاری میکنند.

 

وی درباره شیوه انجام این آیین، اظهار داشت: در ابتدا عدهای از خدام مسجد مقدس جمکران با شمعدان و لباس فرم به صورت نمادین به سمت محراب این مسجد مقدس رفته و به همخوانی دعای فرج میپردازند.

 

 

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: خادمان و متولیان تعویض پرچم، پس از انجام برنامه در محراب، در جلوی در ورودی صحن اصلی مسجد مقدس جمکران قرار میگیرند و ادامه مراسم با تلاوت قرآن کریم و مدیحه سرایی همراه است.

 

مدیر مسجد مقام جمکران بیان داشت: در این بخش، پرچم جدید مسجد مقدس جمکران توسط تولیت یا معاونت فرهنگی این مسجد مقدس به کسی که قرار است پرچم را تعویض کند تحویل داده میشود و به صورت نمادین برای تعویض پرچم به سمت گنبد حرکت میکنند.

 

وی ابراز کرد: در قسمت پایانی متولی تعویض پرچم با بالا رفتن از گنبد مسجد مقدس جمکران، اقدام به تعویض پرچم این مسجد مقدس میکند؛ همزمان با انجام برنامه تعویض پرچم، گنبد مسجد مقدس جمکران نیز شستوشو و غبار روبی میشود.

 

 

گفتنی است که آیین شستوشو و غبار روبی و آیین تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران هفت سالی است که به صورت مستمر و هر ساله در هفدهم ماه مبارک رمضان، مصادف با سالروز بنای مسجد مقدس جمکران انجام میشود./840/پ202/ی

ارسال نظرات