۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۰۰۷
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد؛

ضرورت توجه جوانان به اخلاق اسلامی

امام جمعه موقت تهران با مهم خواندن موضوع اخلاق، گفت: جوانان باید اخلاقیات و معنویات اسلام را یاد بگیرند و به فضایل والای اخلاقی دست پیدا کنند.
آیت الله کاظمی صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه جمعه 28 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، در خصوص موضوع حضرت یوسف(ع) گفت: در زمانی که حضرت یوسف(ع) به دلیل مشیّت الهی از جامعه و پدرش دور گشت، این فراق برای حضرت یعقوب(ع) 40 سال با بدترین شرایط روحی و اقتصادی طول کشید، حضرت یعقوب(ع) به برادران حضرت یوسف که باعث این جدایی شده بودند، گفت؛ علت تمام رنجها و بدبختی‌هایی که در زندگی دارید به دلیل نبود برادرتان یوسف است.

وی افزود: برای اینکه بتوان از مشکلات، جنگها و مصائب دور شد راهی جز بیدار شدن درونی قلب نیست، باید یوسف را جستجو کرد. یکی از مهم‌ترین وظیفه منتظران غیبت به پا خواستن است. استاد برجسته حوزه علمیه پیرامون دوران غیبت، خاطر نشان شد: انتظار باید به عنوان مکتب و جریان در جامعه مطرح شود حادثه نام دادن، غیبت امام زمان(عج) بسیار اشتباه و مطرود است.

کارشناس مذهبی با اشاره به فلسفه دوران غیبت و انتظار، عنوان داشت: خود‌سازی صفتی است که می‌توان برای منتظران مهدی موعود(عج) در نظر گرفت، دنیا به واسطه وجود منجی آخرالزمان حضرت مهدی (ع) عاقبت به‌خیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به زندگی افراد صالح، اظهار داشت: افرادی که با وجود مشکلات فراوان مادی حاظر به گرفتن رشوه و خوردن مال حرام نیستند این افراد به قله مرتفع انسانیت رسیده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد، امام زمان(عج) در مدینه فاضله‌ای تشکیل حکومت خواهند داد که عقل‌ها کامل و اخلاق به کمال رسیده باشد مبدأ میل بشر تحول عظیمی پیدا کند معنویت در جامعه سر‌شار باشد.

محقق علوم قرآنی در خصوص افراد عاقل تاکید کرد: بی‌دینی، ظلم و گناه برای انسان عاقل نیست گناه کردن، پرونده‌سازی سنگین برای روز قیامت است افراد عاقل هرگز به دنبال منکرات نمی‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خصوص مفهوم عقل گفت: عقل به معنای حجت خدا، کنترل و ترمز است که انسان را در مقابل گناه حفظ می‌کند، اولین برنامه‌فرهنگی امام زمان(عج) بالا بردن تفکر و اندیشه در جامعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه در خصوص تحریم، تصریح کرد: در تحریم بعضی افراد دست نیاز به سوی بیگانه دراز می‌کنند ارزش‌های فرهنگی خود را از بین می‌برند، الگوی جامعه ما در زمان تحریم اهل بیت امام حسین‌(ع) بعد از واقعه کربلا است که با شدت مصائب سر تسلیم به سوی دشمن خم نکردند.

وی گفت: اهل بیت امام حسین(ع) با دین‌داری و عزت خود، درس بزرگی به مردم کوفه دادند هرگز راضی به گرفتن صدقه از اهل کوفه نشدند مکتب عاشورا با تحمل و دین‌داری اهل بیت تا ابد پایدار است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به مدافعان حرم، ابراز داشت: پرچم حضرت زینب که مدافعان حرم برای آن جانشان را قربانی و به آن افتخار می‌کنند در کلاس عزت و مناعت طبع توانسته‌اند با نمره بالا قبول شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خصوص مناعت طبع، افزود: انسان صاح هرگز زیر بار ننگ و بی‌آبرویی نمی‌رود با فناعت زندگی را به سرانجام می‌رساند با غنای روحی خود را بی‌نیاز می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از زنان بدحجاب در جامعه، تاکید کرد: جوانانی که در مواجه با این زنان در جامعه حضور دارند و به گناه آلوده نمی‌شوند جهاد کبیر می‌کنند.همانا این زنان مورد لعن و نفرین الهی هستند.

محقق علوم قرآنی در پایان با اشاره به غنای طبع در عصر ظهور تصریح کرد: افرادی که در این دوره زندگی می‌کنند چشم و دلشان سیر است هرگز چشم‌داشتی به مال و ناموس دیگران ندارند این افراد جز صالحین می‌باشند./202/856/ب1

ارسال نظرات