۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۳۲۰۷۴
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

تقوای مدیران در حمایت از تولید ملی و مقابله با قاچاق کالا است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که دین بدون ولایت ناقص و ناکار آمد بوده و در خدمت کفار است، گفت: مسؤولان باید در تمامی عرصه‌ها در کنار ولایت مداری با تقوا باشند و تقوای مدیران این است که از کالای داخلی حمایت کرده و با قاچاق کالا و واردات بی رویه کالا به مقابله برخیزند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، سخنران حرم حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه دین بدون ولایت ناقص است، گفت: خداوند در آیه سه سوره مائده می‌فرماید که دین بدون ولایت ناقص بوده و کار آمد نیست و وقتی ولایت می‌آید دین برای انسان تبدیل به یک دین پسندیده می‌شود و دین بدون ولایت می‌تواند در خدمت کفار باشد و شاهد آن کشورهای حاشیه خلیج فارس که نمازهای باشکوهی برگزار می کنند ولی کشور دولت و مردم آنها در خدمت کفار هستند.

 

وی افزود: با ولایت است که کفار مأیوس می‌شوند و اما منافقان با آمدن ولایت تلاش می‌کنند که در دین رخنه کرده و در باورهای مردم نفوذ کنند؛ بنابراین زمانی که ولایت محقق شد خطری جامعه اسلامی را تهدید نمی‌کند به جز خطر نفاق و امام باقر(ع) می‌فرمایند که دین پنج پایه دارد و مهم ترین آن‌ها ولایت است زیرا ولایت کلید دیگر پایه‌های دین است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خواص با بصیرت الگوی مؤمنان هستند و ترس از خدا و ایمان به حضرت حق موجب می‌شود که خواص با بصیرت هرگز ولی خدا را تنها رها نکنند و خداوند به آن‌ها نعمت داده و با نعمت بصیرت ولایت را یاری می‌کنند و از خواص با بصیرت می‌توان به عمار و ابوذر اشاره کرد که حضرت علی(ع) در باره عمار فرمودند کجا هستند عمارها که در دل فتنه ولی خود را یاری کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه دین قائم به اشخاص نیست و ممکن است دارای ریزش و رویش باشد، گفت: ولی این ریزش ها در دین خللی ایجاد کرده و عده‌ای پیدا می‌شوند که پرچم دین را افراشته نگه‌دارند که مصداق این آیه یاران امام زمان(عج) و شیعیان هستند و همانطور که اسلام دارای ریزش و رویش است انقلاب اسلامی هم دارای ریزش و رویش خواهد بود.

 

وی افزود: عمل به دستورات دین مایه رشد معنویت و رشد اقتصادی می‌شود بر همین اساس اگر انسان در کار و فعالیت اقتصادی خود به حرام و کم فروشی مبتلا شد رشد اقتصادی او متوقف شده و حتی خداوند برکات آسمانی را از انسان می‌گیرد و انسان را در تنگا و گرفتاری‌های مختلف قرار می دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید در تمامی عرصه ها دارای تقوا باشد، گفت: مسؤولان باید در عرصه اقدام و عمل دارای تقوا باشد و تقوای مدیریتی مسؤولان این است که با قاچاق کالا در کشور به شدت مبارزه کرده و از تولید ملی حمایت کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم یادآور شد: مردم نیز باید دارای تقوای شهروندی باشند و تقوای شهروندی به این معناست که مردم از کالای ایرانی حمایت کرده و از خرید کالای خارجی اجتناب کنند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات