۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۰۶۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

جهالت زوجین منجر به طلاق می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که جهالت زوجین منجر به طلاق می‌شود، گفت: باید توجه داشت که خداوند از طلاق متنفر است و افرادی که اقدام به جدایی می‌کنند در قیامت عذری نخواهند داشت.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه عصر یکشنبه 23 خرداد در مسجد امیر(ع) درباره ارزش فهم، گفت: پروردگار عالم در سوره حشر فهمیدن را برای انسان واجب کرده است.

 

وی افزود: مسائلی که برای انسان دانستنش بسیار مهم و مفید می‌باشد ویژگی‌های اهل فهم است و این افراد در آیات و روایات خصوصیاتشان ذکر شده است.

 

استاد حوزه علمیه درباره کلمه عقل، بیان داشت: عقل به معنای فهمیدن و درک کردن است و عاقل کسی است که درک و تشخیص زندگی کردن را دارد.

 

محقق علوم قرآنی پیرامون موضوع عقل از دیدگاه پیامبر مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند؛ ویژگی انسان فهمیده این است هنگامی که در مقابل اعمال افراد جاهل قرار می‌گیرد با خشوع و نرمی برخورد می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: انسان‌های فهمیده هنگام برخورد با افراد جاهل ضرر نمی‌بینند زیرا عکس‌العمل همراه با خشوع و مدارای آنها سبب از بین رفتن تنش می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان در حال حاضر به عنوان گفتار درمانی که یکی از علوم مرتبط با روان انسان است نام برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره گفتار درمانی، تاکید کرد: گفتار درمانی به حوصله و صبر زیادی احتیاج دارد؛ زیرا افراد جاهل با بدترین برخورد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند.

 

وی با اشاره به آمران به معروف و ناهیان از منکر یاد‌آور شد: خداوند همواره با نیروی غیبی خود به کمک آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌آید، جاهلان مال و جانشان را فدای غرور و جهل خود می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه با انتقاد شدید نسبت به آمار بالای طلاق در جامعه تاکید کرد: رفتار جاهلانه زن ومرد در بیشتر موارد سبب طلاق می‌شود؛ خداوند از جدایی و فرقت شدیدا متنفر است و این افراد در قیامت و در دادگاه الهی این افراد عذر قابل قبولی ندارند.

 

وی در پایان گفت: ظلم و ظالم ماند‌گار نیستند تاریخ نشان داده است افرادی همچون صدام و قذافی در نهایت ذلت از بین رفتند؛ آل سعود و داعش نیز به طرف انتقام خداوند می‌روند./202/856/ب1

ارسال نظرات