۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۳۱۸۸۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه:

لازمه گشایش در اقتصاد امروز کشور گفتمان سازی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: اگر اقتصاد مقاومتی در جامعه امروز مطرح شود، به یک گفتمان در جامعه تبدیل شده و همانند پیشرفت های والای انرژی هسته ای، در اقتصاد نیز با گفتمان گشایش به وجود می آید.
حجت الاسلام محمد علی فاطمیان

حجت الاسلام فاطمیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با اشاره به آیه 60 سوره انفال در باب اقتصاد مقاومتی  و لزوم پایبندی به آن اظهار کرد: انسان باید هر آنچه که می تواند در برابر استکبار و دشمنان اسلام و مسلمین قدرت و توان خود را افزایش داده و بدون شک اگر توان و استعداد جبهه مقاومت بالا باشد، جبهه استکبار کنار خواهد کشید.

 

وی ادامه داد: زمان جنگ تحمیلی غرب و استکبار کنار کشیدند و از جانب صلح وارد شدند، در باب اقتصادی نیز تنها جبهه ای که دشمن به ما فشار می آورد، جبهه اقتصادی است و اگر در این زمینه نیز به آیات عمل می کردیم و تقویت می شدیم قطع به یقین دشمنان و استکبار توان مقابله با ما را نداشتند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با اشاره به آیه 139 سوره آل عمران خاطر نشان کرد: در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کوتاهی هایی در میدان اقدام و عمل از سوی نهادهای ذیربط صورت گرفته و رهبری سالهاست که در باب اقتصاد به ارائه راهکارها و دستور العمل هایی پرداخته اند و نقش ها و مسؤولیت ها را تبیین کرده اند و اگر به این وظایف در مجموعه های اداری و نهاد های دولتی پرداخته و تاکید شود بسیاری از مشکلات امروز کشور حل و رفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام فاطمیان با بیان این که همه نهاد ها و مجموعه ها باید پیرو شعار های سال چون اقدام و عمل، جهاد اقتصادی و همت مضاعف پا به میدان پویاسازی اقتصاد مقاومتی بگذارند، یادآور شد: اگرحوزه های علمیه بیش از این  وارد این عرصه می شدند، یقینا شرایط بهتر بود. بر اساس گفته یکی از بزرگان دین اگر این موضوع در جلسات نماز جمعه و این چنین جلساتی مطرح می شدند،  همانند شعار هسته ای که  به یک گفتمان در جامعه تبدیل شد و پیشرفت های لازم در  انرژی هسته ای ایجاد شد، در آن نیز با گفتمان گشایش به وجود می آمد.

 

وی با بیان این که مردم باید به این نتیجه برسند که اگر ما در جامعه اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی زیادی داریم سرچشمه آن بیکاری است، تاکید کرد: علت اعتیاد و فروپاشی خانواده عدم اشتغال بوده و این موضوع ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دارد. در حقیقت امروزه اگر کارگاهای تعطیل احیا شود و چرخ تولید به حرکت بیفتد، مشکلات این چنینی حل خواهند شد.

 

حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به آیه 29 سوره فتح برای یاران پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطر نشان کرد: باید زمینه های اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد و بر اساس گفته قرآن کسانی که زمینه ها را فراهم کردند به شگرف می آیند که چکونه دست قدرت الهی آنان را رشد داده تا حدی که کفار از جامعه اسلامی کینه و دشمنی می گیرند.   

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه افزود: ما نیز اگر خودمان را از یاران پیامبر گرامی اسلام(ص) بدانیم و بتوانیم به این آیه عمل کنیم در زمینه اقتصادی دشمن به قید می آید، همانطور که در زمینه صنایع دفاعی به قید آمده اند و جوانان ما با استعداد و توانا بر خواهند آمد./302/864/ب1

ارسال نظرات