۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۵۶۵
آیت‌الله علم‌الهدی:

سازش مؤمنان با دشمن، همواره عامل پیشرفت دشمن شده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: وای به روزی که مسلمانان گمان کنند در صورت دشمنی با دشمنان خدا ضرر می‌بینند و در صورت دوستی با آن‌ها مشکل‌شان حل خواهد شد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه ممتحنه که هر روز ماه مبارک رمضان در محل مهدیه مشهد برگزار می‌شود، به تبیین چگونگی برخورد با دشمنان خدا، بر اساس آیات این سوره مبارکه پرداخت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عمده مشکلی که ما در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی‌مان داریم، این پندار غلط است که «رابطه با افراد به تدین آن‌ها ارتباط ندارد.» اختلافی که امروز بر سر نوع ارتباط با جریان استکبار و غرب در جامعه ما به وجود آمده، به گونه‌ای که اگر کسی ضد آمریکا شد، «تندرو» نامیده می‌شود و اگر طرفدار تعامل با آمریکا باشد، «معتدل»، پندار غلطی است که رهبر معظم انقلاب با فرمایشات محکم خود ریشه آن را زده‌اند.

 

وی در تبیین علت تقدم واژه «عدوّی» به «عدوّکم»، در آیه نخست این سوره مبارکه، اظهار کرد: نمی‌شود کسی با خدا دشمن باشد اما با مسلمانان دشمنی نکند؛ چرا که مظهر اجرایی عبودیت خدا عامل تثبیت کننده اصل ثبوت ذات مقدس حق در دنیا، انسان‌هایی هستند که به خدا معتقدند و او را عبادت می‌کنند. اگر این‌ها براندازی نشوند، اعتقاد به خدا نیز براندازی نمی‌شود.


تبیین راه های شناخت دشمن
آیت‌الله علم الهدی در ادامه سخنان خود، 7 ویژگی «یهودی بودن»، «شرک»، «ایجاد مانع در مسیر موفقیت مسلمانان»، «تلاش برای سازش با مسلمانان»، «فتنه‌انگیزی»، «خشنودی از بروز مشکل مسلمانان» و «تلاش برای غفلت آن‌ها» را شاخصه‌های قرآنی برای تشخیص دشمنان خدا دانست و خاطرنشان کرد: امروز می‌بینید که دشمن جلوی توسعه فناوری و حرکت‌های دانش‌بنیان ما را می‌گیرد و نمی‌گذارد که ما از این نظر رشد داشته باشیم.

 

وی افزود: از طرف دیگر دشمن نمی‌خواهد که ما از امکانات‌مان آگاهی داشته باشیم. چرا که اگر ما به ثروت‌های داخلی‌مان تکیه کنیم، همه چیزمان تأمین است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تفسیر ادامه این آیه شریفه، اظهار کرد: اگر شما با دشمن خدا ارتباط دوستی برقرار کنید، خواه ناخواه تحت تأثیر او قرار می‌گیرید و یک مسلمان نباید در درون قلبش نسبت به دشمن خدا عاطفه و احساس پیدا کند.


دوستی با دشمنان خدا نشانه ولنگاری است
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که در آن خطاب به اباذر می‌فرمایند «محکم‌ترین رشته ایمان این است که در راه خدا انسان‌ها را دوست داشته باشی و در راه خدا با آن‌ها دشمن باشی»، تصریح کرد: اگر کسی دشمن خدا را دوست داشته باشد، در ایمان نسبت به خدا ولنگار است. دشمن خدا می‌خواهد شما را در استخدام منافع خود در بیاورد و هیچ‌گاه با شما به خاطر محبت و انس دوست نمی‌شود. برخی از سیاسیون نا اهل ما فکر می‌کنند ما مجبوریم با دشمنان تعامل کنیم.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که «دوستی مؤمنان با دشمنان خدا همواره عامل پیشرفت دشمن در جامعه اسلامی بوده است»، خاطرنشان کرد: وای به روزی که مسلمانان گمان کنند در صورت دشمنی با دشمنان خدا ضرر می‌بینند و در صورت دوستی با آن‌ها مشکل‌شان حل خواهد شد. در جریان شهادت سیدالشهدا(ع)، همین تفکر انحرافی سبب شد 120 هزار نفر مقابل پسر پیامبر(ص) صف‌آرایی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که امکان رونق یافتن تفکر مذکور در جامعه امروز نیز وجود دارد، تصریح کرد: اگر انگلیسی‌ها گفتند به شخصی رأی ندهید و یک عده هم راه بیفتند همین کار را بکنند تا با انگلیس و به وسیله آن با آمریکا بسازند و مشکلات‌شان حل شود، این تفکر همان تفکر لشگر عمر سعد در برابر امام حسین(ع) بود./201/820/ب1

ارسال نظرات