۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۱۴۸۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام 75 روحانی به مساجد مانه و سملقان، رونمایی از 100 عنوان کتاب همزمان با برپایی کنگره سه هزار شهید خراسان‌شمالی و آغاز کلاس‌های قرآنی دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون‌های مساجد عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان 75 مبلغ و مبلغه به مساجد شهری و روستایی این شهرستان خراسان شمالی اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون این روحانیان در مساجد و جلسات و دوره‌های خانگی قرآن مشغول تبلیغ شده‌اند، افزود: این مبلغان شامل روحانیان اعزامی از حوزه‌های علمیه شهرهای مقدس قم و مشهد و روحانیان بومی، مستقر و طرح هجرت هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان گفت: ماه رمضان پارسال تعداد 65 روحانی به مساجد شهری و روستایی این شهرستان 110 هزارنفری اعزام شدند.

 

لزوم تقویت روحیه انقلابی در جوانان

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان گفت: امروز ورود به فضای مجازی یکی از عرصه‌های تاخت‌وتاز جوانان ما شده است که در این میدان عده‌ای آسیب می‌بینند.

 

وی اظهار کرد: اگر روحیه ایمان، تقوا و باورهای دینی در جامعه و فرزندانمان تقویت نشود یا در آن سهل‌انگاری شود دچار آسیب خواهیم شد.

 

حجت‌الاسلام کوثری قانون گریزی، درگیری‌ها، قومیت‌پرستی، نژادپرستی، زبان پرستی، طلاق، فرار از خانه و غیره را ازجمله آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از این آسیب‌ها دین مبین اسلام و قرآن بوده که عمل به آموزه‌های آن می‌تواند مانع از این‌گونه آسیب‌های اجتماعی شود.

 

58 روحانی به مناطق مختلف شیروان اعزام شدند

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 58 نفر از روحانیون بومی و غیربومی به مناطق مختلف این شهرستان خراسان شمالی اعزام شدند.

 

وی اظهار کرد: از این تعداد 18 نفر روحانی غیربومی از مشهد و قم و مابقی روحانیان بومی و مستقر هستند که به مناطق شهری، بخش قوشخانه و سرحد این شهرستان اعزام شدند.

 

حجت‌الاسلام عزیزی اقامه نماز جماعت در سه وعده، جلسات قرائت و آموزش قرآن و بیان احکام شرعی و سخنرانی بیان معارف اسلامی به مدت 30 روز را از برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شهرستان عنوان کرد.

 

رونمایی از 100 عنوان کتاب همزمان با برپایی کنگره سه هزار شهید خراسان‌شمالی

سرهنگ پاسدار محمود وضیع، رییس ستاد کنگره سه هزار شهید خراسان‌شمالی گفت: همزمان با آغاز برپایی این کنگره از 100 عنوان کتاب در خصوص شهدا رونمایی می‌شود.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 60 عنوان کتاب درباره شهدای استان تهیه شده و کارهای انتشار 20 کتاب دیگر نیز تا زمان برپایی کنگره به اتمام می‌رسد.

 

سرهنگ وضیع ادامه داد: این کتاب‌ها بیشتر به صورت فرهنگ‌نامه، سیره‌نویسی، مستند داستانی، وصیت‌نامه و پژوهشی در زندگی شهدا تهیه شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در بیش از 60 عنوان کتاب تهیه شده، از هزار و 840 شهید استان نام برده شده است، افزود: نویسندگان تألیف 30 عنوان کتاب دیگر را نیز در دستور کار دارند.

 

سرهنگ وضیع گفت: کنگره سه هزار شهید خراسان‌شمالی مهرماه سال جاری طی چهار روز به میزبانی بجنورد برپا می‌شود.

 

آغاز کلاس‌های قرآنی دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون‌های مساجد خراسان شمالی

حجت‌الاسلام میثم بهاری، مسؤول دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: کلاس‌های قرآنی دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از شنبه، بیست و دوم خردادماه جاری ویژه کودکان و نوجوانان در محل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها در هفت رشته اجرایی می‌شود، افزود: حفظ قرآن کریم، روخوانی، صوت و لحن، نقاشی قرآن، روان‌خوانی، خطاطی آیات قرآنی و معرق آیات قرآن، عناوین این کلاس‌ها را تشکیل می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام بهاری اظهار کرد: همچنین برای بانوان نیز سه کلاس خیاطی، چرم دوزی و آموزش قرآن در همین محل برگزار می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، زمان برگزاری کلاس‌ها را صبح‌ها اعلام کرد و گفت: این کلاس‌ها تا آخر شهریورماه ادامه دارد./303/9314/ب1

ارسال نظرات