۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۸۶۹۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد؛

برگزاری اردوهای وحدت در دانشگاه ها برای همدلی بین شیعه و سنی

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فعالیت دانشگاه ها بر مبنای کاربردی است و صرفا بر محور مدرک گیری نیست، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت(ع) نمونه ای از فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها است.
محمد فرهادی وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در دیدار با مراجع تقلید گفت: فعالیت دانشگاه ها بر مبنای کاربردی است و صرفا بر محور مدرک گیری نیست.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: 2800 واحد آموزش عالی در کشور وجود دارد که در قالب دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی فعالیت دارند که در جهت مهارت آموزی ارائه خدمت می‌کنند.

 

فرهادی با اشاره به فعالیت های فرهنگی این وزارتخانه ابراز داشت: اقدامات خوبی در عرصه فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها انجام شده است که برای نمونه می‌توان به ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از فعالیت‌های قرآنی، ترویج سیره اهل بیت با عنوان نهضت رضوی در دانشگاه‌ها و اردوهای راهیان نور اشاره کرد.

 

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت علوم و فناوری مبارزه با آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها و مراکز علمی است که در این زمینه به طور جدی وزارت علوم وارد شده است و راه های مقابله و پیشگیری در برابر این آسیب ها را ارائه می دهد.

 

فرهادی اظهار داشت: در دانشگاه های سراسر کشور کانون های رضوی راه اندازی شده است که حدود 30 کانون در این دانشگاه ها فعالیت می کنند که هدف از این کانون ها اردوهای زیارتی مشهد مقدس است که در آینده نزدیک حدود یک میلیون زائر امام رضا(ع) در دانشگاه ها خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: اردوهای با نام وحدت در دانشگاه ها انجام می شود که با استقبال بی نظیر دانشجویان اهل سنت در سراسر کشور مواجه شده است که این اردوها در وحدت و همدلی شیعه و سنی تأثیر به سزایی دارد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در دانشگاه های کشور حدود 76000هیأت علمی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وجود دارد که 3500هیأت علمی ها در دانشگاه های دولتی است و ما بقی آنها در دانشگاه های غیر دولتی است.

 

فرهادی ابراز داشت: در سراسر کشور 38 پارک علم و فناوری وجود دارد که در این مراکز شرکت های مرکز بنیان تمرکز دارند؛ چرخه علم و دانش به سمت فناوری، توسعه و محصول علم رواج پیدا کرده است./1325/پ202/ج1

ارسال نظرات