۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۲۸۴۳۴
کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

ترویج تفکرات خرافی درباره عصر ظهور فرج را به تأخیر می‌اندازد

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رشد عقل‌ها مهم‌ترین هدف ظهور امام زمان(عج) است، گفت: اگر در یک جامعه، آگاهی مردم نسبت به یک تفکر پیش رو افزایش یابد ناخودآگاه اعضای آن جامعه و جامعه جهانی در مسیر تحقق آن تفکر حرکت خواهند کرد.
ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مستشاری، کارشناس حوزوی بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به اینکه تمامی ظالمان جهان با خبر شنیدن فرج موعود در همه زمان‌ها اقدام به جست و جوی این آخرین ذخیره الهی کرده اند، گفت: یکی از کارهایی که یهود صهیونیست برای مقابله با نهضت جهانی امام زمان(عج) انجام داده است جعل حدیث بوده که سعی کرده‌اند با این کار خوف و ترس از امام زمان(عج) را در دل مردم نهادینه کنند.

 

وی افزود: یکی از این احادیث جعلی اشاره به این موضوع دارد که امام زمان(عج) در هنگام فرج سر تمام انسان‌های گناهکار را می‌برند و این کار را تا جایی انجام می‌دهند که خون تا رکاب اسبشان بالا بیاید.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم و نهج‌البلاغه بر خلاف تمامی این احادیث هدف ظهور امام زمان را رشد عقول عنوان می کنند، تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که امام زمان(عج)در پناه رشد دادن عقل ها موجب اصلاح جامعه بشری می‌شوند زیرا زمانی که عقل انسان کامل شد انسان خود به سوی پیشرفت و دوری از گناه حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام مستشاری با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) برای این قیام می‌کنند تا صلح و عدالت را در جامعه بشری برقرار کنند، گفت: امام عصر(عج) به پا می خیزند تا خشونت را در جامعه از بین ببرند نه این که خودشان با توسل به خشونت بخواهند جامعه بشری را اصلاح کنند زیرا امکان پذیرش و القای یک تفکر پیشرو و هدفمند به وسیله خشونت به انسان‌ها ممکن نیست.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هدف امام زمان(عج) در جامعه بشری رشد عقول است ما هم باید به عنوان منتظران حضرت سعی کینم که زمینه رشد عقول را در جامعه فراهم کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در یک جامعه، آگاهی مردم نسبت به یک تفکر پیش رو افزایش یابد ناخودآگاه اعضای آن جامعه و جامعه جهانی در مسیر تحقق آن تفکر حرکت خواهند کرد و امام زمان (عج) هم دقیقاً همین کار را پس از ظهور انجام خواهند داد و ما هم وظیفه داریم این کار را به همین شکل در جامعه انجام دهیم تا بسترهای ظهور فراهم شود.

 

حجت الاسلام مستشاری یادآور شد: تا جایی که می‌توانیم باید از ترویج تفکرات خرافی و خشن درباره عصر ظهور در جامعه خودداری کنیم زیرا چنین تفکراتی به دلیل اینکه آمادگی جهانی مردم را به تعویق می‌اندازد موجب تأخیر در فرج می شود./۹۶۸/ت302/ی

ارسال نظرات