۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۲۸۳۵۳
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران:

سوم خرداد نماد ظلم ستیزی و ایستادگی ملت ایران است

مدير کل تبليغات اسلامي مازندران با بیان این که حماسه سوم خرداد نماد ايستادگي و مقامت مردم ايران در مقابل جور دشمنان است، گفت: ملت ايران در اين روز نشان دادند با دست خالي و با همه وجود از جان و مال خود مي گذرند تا ذره اي از خاك وطن به دست دشمنان نيفتد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آزاد سازی خرمشهر برگزار شد با بیان این که سوم خرداد به عنوان برگ زريني در نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه مي توان از آن به عنوان يك حماسه بزرگي ملي ياد كرد و گفت: سوم خرداد سمبل مقاومت، رشادت، فداکاري، از خودگذشتگي و شهادت طلبي مرداني است که به شيران روز و زاهدان شب مشهور هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: سالروز آزادسازي خرمشهر روز مقاومت، پيروزي، تجلي فرهنگ ايثار، شهادت و از خودگذشتگي ملتي است كه با اتكا به قدرت لايزال الهي، حماسه اي جاويد آفريدند و با رويارويي با مستکبران، استعمارگران و دشمنان انقلاب، نظام و اسلام، الگويي ماندگار از فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس، براي نسل هاي بعدي ايران هميشه سرافراز، برجاي گذاشتند.

 

حجت الاسلام شکریان افزود:‌ امروز نيز همان حماسه سازان و پيروان ولايت در كنار ملت و فرزندان اين مرز و بوم با هوشياري همه توطئه هاي دشمنان نظام و انقلاب را رصد و در سايه وحدت و يكدلي، د‍‍‍‍‍‍‍‍ژي استوار در برابر زورگويان بنا ساخته اند تا همچون گذشته، حريم مقدس جمهوري اسلامي ايران و دستاوردهاي گرانبهاي آن، از چشمان ناپاك نامحرمان مصون بماند.

 

وی انتقال خاطرات، وقايع و حماسه دفاع مقدس به نسل كنوني و آينده را ضروري دانست و تصريح كرد: همه ما بايد در انتقال ارزش هاي گوناگون انقلابي و از جمله سوم خرداد به نسل جديد تلاش و دقت كنيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خدامحوري و توسل به ائمه اطهار(ع) را رمز پيروزي رزمندگان در سوم خرداد دانست و خاطرنشان کرد: اين عمليات در شرايطي اتفاق افتاد و برگ زريني در تاريخ پرافتخار كشور رقم زد كه هنوز انقلاب نوپا بود و ساختارهاي نظامي و سياسي كشور شكل نگرفته و ضد انقلابيون هنوز فعال بودند.

 

وی با بيان اين‌كه در چنين شرايط سخت و دشواري عمليات بيت‌المقدس پيروز و خرمشهر آزاد شد به‌ طوري كه امام راحل فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد كرد، افزود: در اين عمليات رزمندگان اسلام 19 هزار نفر از افرد رژيم بعثي را به اسارت گرفته و بيش از 16 هزار نفر را كشته و زخمي كردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران سوم خرداد را نماد مقاومت ملت ايران در مقابل استکبار جهاني دانست و تصریح کرد: دشمنان در سوم خرداد به اين باور رسيدند که هر ستمگر و متجاوزي در مقابل انديشه، تفکر و فرهنگ ايثار و شهادت شکست خورده است.

 

وی با بیان این که حماسه سوم خرداد نماد ايستادگي و مقامت مردم ايران در مقابل جور دشمنان است، ادامه داد: ملت ايران در اين روز نشان دادند با دست خالي و با همه وجود از جان و مال خود مي گذرند تا ذره اي از خاك وطن به دست دشمنان نيفتد.

 

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: رزمندگان بسيجي و مردم ايران با خلق اين حماسه نشان دادند كه همواره به ارزش هاي امام(ره) و انقلاب پايبند هستند و براي حفظ آن حاضر هستند از جان خود نيز بگذرند.

 

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر در تاريخ كشور و جهان تا ابد ماندگار خواهد بود چرا كه بدون شك تاريخ حماسه اي به اين عظمت را نخواهد ديد و وظيفه ما است كه ابعاد و وجوه اين حماسه را براي مردم و به ویژه نسل جوان كه با شرايط آن دوران آشنا نبودند روشن كنيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آزادسازي خرمشهر يك فصل به ياد ماندني از حماسه آفريني مرداني است كه با اتكا به قدرت الهي پاي به عرصه جهاد نهادند و با نمايش ايمان پولادين خود كه برگرفته از تعاليم اسلام ناب محمدي(ص) است، حماسه اي جاويد را رقم زدند كه همه قدرتمندان متكبر و مغرور جهان را به حيرت وا داشتند.

 

وی ادامه داد: سوم خرداد به ما آموخت كه نبايد به قدرت‌هاي خارجي و بيگانه وابسته بود بلكه اين استقلال است كه پايداري و سربلندي را براي هر كشوري به ارمغان مي‌آورد./950/202/ب2

ارسال نظرات