۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۷۹۷
استاد حوزه علمیه همدان:

حمایت از تولید مستلزم تعهد ملی و اخلاقی است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: دولت، مسؤولان، کارفرمایان، کارگران و اقشار جامعه باید نسبت به تولید داخلی و حمایت از آن تعهد ملی و اخلاقی داشته باشند.
تولید ملی

حجت الاسلام هادی ترکمنی استاد حوزه علمیه مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران گفت: فشارهایی که در سال های اخیر از طرف دشمن بر کشور ما وارد شده است در حوضه اقتصاد و تحریم صنایع وابسته به کشورهای دیگر بوده است.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که ضربه جدی به اقتصاد و تولید کشور وارد می کند واردات کالاهای غیر ضروری و کالاهایی است که مشابه داخلی دارند و همین طور بحث قاچاق کالا است.

 

حجت الاسلام ترکمنی افزود: واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند و قاچاق به معنای نابودی تولید داخلی است و از آنجا که تولید در هر کشور تاثیر مستقیم بر اقتصاد و توسعه اقتصادی و همین طور بحث اشتغال دارد.

 

وی افزود: بنابراین واردات و مخصوصا واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند و قاچاق کالا آثار بسیار مخربی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد و راه نفوذ و سلطه دشمن را بر کشور هموار می سازد و کشور استقلال اقتصادی و سیاسی خود را از دست می دهد.

 

استاد حوزه علمیه مریانج ابراز داشت: برای اینکه استفاده و حمایت از کالاهای داخلی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود دولت، دستگاه ها، کارفرمایان، کارگران و افراد جامعه هر یک وظیفه خاصی بر عهده دارد و باید نسبت به آن متعهد باشند.

 

وی در ادامه گفت: دولت باید از بخش تولید و کارگران حمایت و برای آن ها امنیت شغلی و روانی ایجاد کند و کارفرمایان و کارگران نیز نسبت به کار و تولید تعهد ملی، اخلاقی و دینی داشته باشند و تولید داخلی و استقلال کشور را امری مهم و سرنوشت ساز بدانند.

 

حجت الاسلام ترکمنی افزود: تولید کنندگان نیز باید نسبت به بحث تولید و پیشرفت استقلال کشور تعهد ملی و اخلاقی داشته باشند و در فعالیت های تولیدی خود، پیشبرد تولید و اقتصاد کشور و بهبود کیفیت را در کنار سود اقتصادی جزء اهداف خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی استفاده و حمایت از تولیدات داخلی گفت: قطعا رسانه نقش بزرگی بر عهده دارند، معمولا هر چیز ی که در رسانه ها تبلیغ می شود روی جامعه تاثیر زیادی دارد، از این رو رسانه ابزار مهمی در فرهنگ سازی است.

 

استاد حوزه علمیه مریانج در پایان گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد رسانه ها در فرهنگ سازی معکوس عمل می کنند و به جای ترویج و تبلیغ مصرف و حمایت از کالاهای داخلی به تبلیغ کالاهای خارجی می پردازند که این امر تاثیر مخربی بر فرهنگ جامعه و تولید داخلی دارد./302/979/ب1

 

 

 

 

ارسال نظرات