۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۲۵۴۸۵
امام جمعه الشتر:

پرداخت زکات موجب رشد و تعالی جامعه می شود

امام جمعه شهرستان الشتر افزایش رزق و روزی و فقرزدایی را از فلسفه‌های اصلی زکات عنوان کرد و گفت: پرداخت به موقع زکات موجب رشد و تعالی جامعه می شود.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید سجاد موسوی، امام جمعه الشتر، ظهر امروز در همایش تجلیل از عاملان زکات این شهرستان, گفت: پرداخت زکات موجب نزول رحمت الهی می شود.

 

وی با بیان این که پرداخت زکات از فریضه های مهم دینی است که موجب تطهیر مال و افزایش رزق و روزی می شود، عنوان کرد: برای پرداخت زکات باید در حوزه فرهنگ سازی بیشتر برنامه ریزی کرد.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: مبلغان، ائمه جماعات و متولیان فرهنگی در راستای ترویج و تبیین فرهنگ پرداخت زکات در جامعه باید آثار و برکات پرداخت این واجب دینی را بازگو کرده و فعالیتی منسجم داشته باشند.

 

وی با اشاره به آثار پرداخت زکات در جامعه افزود: فقرزدایی و رشد و تعالی جامعه در عرصه های گوناگون از مهم ترین آثار زکات است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که فقر در جامعه موجب بروز ناهنجاری ها و آلودگی های اخلاقی می شود، عنوان داشت: درآمد زکات باید در راستای برطرف شدن مشکلات جامعه هزینه شود.

 

وی در ادامه فرهنگ را مهم ترین عنصر هر جامعه خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی باید فعالیت های گسترده ای صورت گیرد و برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کرد.

 

پرداخت زکات نقش بسزایی در رونق اقتصادی دارد

امام جمعه شهرستان الشتر با تأکید بر این که در آمد زکات را باید در مواردی که نیاز جامعه است و موجب افزایش اعتماد مردمی در این زمینه می شود هزینه کرد، اظهار داشت: از دیگر موارد مورد نیاز جامعه امروز کمک به ازدواج جوانان است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه کاهش فاصله طبقاتی را از دیگر آثار پرداخت زکات عنوان کرد و گفت: رونق اقتصادی در سایه پرداخت زکات محقق می شود.

 

صفرعلی فلاحی راد، مدیر کمیته امداد شهرستان الشتر در ادامه این نشست یادآور شد: بیش از ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال زکات در سال 94 در این شهرستان جمع آوری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از این مقدار زکات جمع آوری شده ۲۱۰ میلیون ریال زکات واجب و مابقی مستحبی بوده است که در راستای بازسازی و مرمت مساجد، حسینیه‌ها، کمک به ایتام و نیازمندان هزینه شده است./9459/203/ب2

ارسال نظرات