۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۲۵۲۹۸
حجت الاسلام خالقی خبر داد؛

اعزام مبلغان آشنا به احکام معاملات بانکی به شهرهای آذربایجان غربی

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: 35 نفر از مبلغان آشنا به احکام معاملات بانکی به شهرهای مختلف استان اعزام شدند.
حجت الاسلام خالقی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام توحید خالقی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به ضرورت آشنایی مبلغان دینی به امور و احکام معاملات بانکی اظهار داشت: با وجود اینکه در کشور اسلامی زندگی می کنیم و قوانین آن بر اساس احکام شرع مقدس اسلام است، اما بانکداری آن غیر اسلامی است.


وی گفت: بسیاری از مردم برای پرهیز از معاملات ربوی، از روحانیان درباره بحث وام، بازپرداخت ها، سود سپرده ها سؤال می کنند که این امر ضرورت آشنایی مبلغان و روحانیان با امور و احکام معاملات بانکی را می رساند.


حجت الاسلام خالقی بیان داشت: مبلغان حوزه برای پاسخگویی به مردم، علاوه بر آشنایی به احکام معاملات باید به اصطلاحات بانکی و همچنین روشهای انجام معاملات بانکی آشنایی لازم را داشته باشند.


وی ادامه داد: در این راستا کارگاه آموزشی آشنایی با امور و احکام معاملات بانکی برای 50 نفر از مبلغان حوزه های علمیه استان با حضور اساتید مؤسسه اقتصادی طیبات که عضو شورای فقهی بانک مرکزی نیز بودند، برگزار شد.


معاون امور طلاب و دانش آموزختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: محوریت این کارگاه آموزشی چهار روزه معاملات ربوی و بررسی قراردادهای بانکی بود.


وی اظهار داشت: 35 نفر از مبلغان شرکت کننده در کارگاه آموزشی آشنایی با امور و احکام معاملات بانکی امتیاز لازم را کسب کرده و موفق به دریافت مدرک شدند.


حجت الاسلام خالقی افزود: مبلغان آشنا به امور و احکام معاملات بانکی هم اکنون در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت هستند تا در کنار آموزه های اسلامی به تبیین احکام معاملات بانکی بپردازند./936/302/ب2

ارسال نظرات