۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۲۴۴۳۴
امام جمعه چالوس:

شهيد مطهري معرّف پايه‌هاي تفکر‌ اسلامي و صاحب انديشه ناب بود

امام جمعه چالوس با بیان این که شهيد استاد مطهري معرف پايه‌هاي تفکر‌اسلامي، مصداق بارز مجاهد في‌سبيل‌الله و صاحب انديشه ناب اسلامي بود، گفت: آشنا و مأنوس شدن نسل جوان با افکار و آثار شهيد مطهري مانع کژانديشي‌ و انحراف در جوانان مي شود.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: در راستای شناخت شخصیت این شهید بزرگوار بهترین کلام، فرمایشات امام خمینی(ره) بود که ایشان را حاصل عمر خود می دانست و زمانی که از سوی گروه نفاق به شهادت رسید، امام فرمود حاصل عمرم را از دست دادم.

 

وی با بیان این که امام راحل برای کمتر کسی این گونه قضاوت می فرمود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) می فرمودند آثار شهید مطهری بدون استثنا قابل استفاده است در حالی که هر دانشمند و نویسنده ای به لحاظ اینکه بشر است، احتمال خطا در فکر و اندیشه او وجود دارد اما شهید مطهری کسی است که امام خمینی (ره)، شخصیت بزرگوار جهان اسلام، درباره شخصیت او این گونه قضاوت می کرد.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که شهيد استاد مطهري معرف پايه‌هاي تفکر‌ اسلامي، مصداق بارز مجاهد في‌سبيل‌الله و صاحب انديشه ناب اسلامي بود، گفت: آشنا و مأنوس شدن نسل جوان با افکار و آثار شهيد مطهري مانع کژانديشي‌ و انحراف در جوانان مي شود و در صورت قرار گرفتن در مسير نادرست سريع متوجه اشتباه خويش خواهد شد.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که تفکرات ارزشي و ديني استاد مطهري برگرفته از مباني اصيل اسلام و انقلاب اسلامي بوده که در همه عصرها داراي کاربرد است، ادامه داد: انديشه‌هاي انحرافي برگرفته از مکاتب الحادي با رنگ و بوي ديني امروز نسل جوان را تهديد مي‌کند که بايد با الگو قرار دادن شهيد مطهري اين افکار را شناسايي و بدون هيچ مسامحه‌اي با آن‌ها مبارزه کرد.

 

وی ادامه داد: شهيد مطهري جانش را نثار مبارزه با فرقه‌هاي انحرافي و نجات نسل جوان از افکار التقاطي کرد و امروز ما موظف هستیم با بهره گيري از انديشه هاي اين استاد شهيد در مسير شناساندن دين اسلام بر اساس عقلانيت به جوانان و جهانيان حرکت و برنامه ريزي کنيم.

 

امام جمعه چالوس مقابله با انحرافات روز جامعه را از ويژگي هاي بارز استاد شهيد مطهري برشمرد و از شهيد مطهري به عنوان الگوي کامل مقام معلمي ياد کرد.

 

حجت الاسلام راشدی تصريح کرد: شهيد مطهري با قلم روان خود هميشه مقتضيات زمان را در نظر داشت و در شرايطي که احساس کرده بود بايد داستان بنويسد کتاب داستان راستان را براي نسل جوان و نوجوان به نگارش در آورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهيد مطهري انساني وارسته، نوانديش، عالمي بزرگوار و نمونه‌اي از معلم و مربي واقعي بود که جامعه معلمان بايد در روش هاي تدريس و برخورد با دانش آموزان، استاد مطهري را الگوي خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به اينکه شهيد مطهري توانست در مقابل انحرافات به خوبي ايستادگي کند، تصريح کرد: زماني که احساس کردند در حق اسلام اجحاف وارد مي شود کتاب خدمات متقابل ايران و اسلام را به رشته تحرير در آورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با مقایسه جایگاه مقام معلمان با پیامبران الهی، افزود: خداوند پیامبر اکرم(ص) را مبعوث کرد تا انسان‌ها به درجه عالی که کرامت انسانی است دست یابند و معلمان که تلاش برای تعلیم و تربیت جامعه دارند همان کار انبیاء را برعهده دارند.

 

وی با تأکید بر این که مسؤولان برای رفع مشکلات فرهنگیان و حفظ کرامت آنها تلاش کنند، افزود: باید کاری کرد که در شأن و مقام معلمان بوده تا به کرامت آنها لطمه‌ای وارد نشود.

 

امام جمعه چالوس با بیان اینکه جایگاه معلمی برای عموم مردم روشن و واضح است، اظهار کرد: معلمان در تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل، شکل‌گیری شخصیت انسان و غنی‌سازی فرهنگ جامعه نقش برجسته‌ای دارند./950/202/ب2

ارسال نظرات